Comisariatului pentru Protecția Consumatorilor Municipiul București (CPCMB) acuză restaurantele KFC și McDonald's de nereguli și anunță că au dat amenzi.
Comisariatul pentru Protecția Consumatorilor Municipiul București (CPCMB) anunță că a desfășurat, în primele zile ale acestui an, acțiuni de control la două cunoscute lanțuri de fast-food din Capitală. Este vorba de McDonalds și KFC, deținute de operatorii economici Premier Restaurants Romania SRL, respectiv US Food Network SA, a anunțat, miercuri, 4 ianuarie, CPCMB prin intermediul unui comunicat de presă.
Comisarii CPCMB au aplicat amenzi contravenționale în valoare de 15.000 lei și au dispus măsurile complementare de oprire temporară a desfășurării activității până la remedierea abaterilor și remedierea deficiențelor de informare, în termen de 30 de zile, de la data controlului.
Ce acuzații le aduc funcționarii celor două fast food-uri
În comunicat se arată că, în urma neregulilor constatate, care afectau interesul economic al consumatorilor, comisarii CPCMB au decis: oprire temporară a desfășurării activității până la remedierea abaterilor şi remedierea deficientelor de informare, în termen de 30 de zile, de la data controlului.
„Furatul la cântar sau cu ocaua păreau lucruri apuse de pe vremea lui Cuza. Sunt convins că nu compania mamă îndeamnă la furt, dar iată că se dovedește că ar fi trebuit să se implice mai mult pentru ca aceste situații să nu apară. Ce mi se pare cel mai ciudat este faptul că niciodată nu e favorizat consumatorul, când apar astfel de abateri. Permanent cel care pierde este acesta, iar cel care câștigă este operatorul economic. Transmitem, astfel, un mesaj, la începutul acestui an, că nu vom schimba abordarea decât în mai ferm”, a spus Horia Constantinescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor.
În cazul acestor restaurante de tip fast-food au fost găsite mai multe nereguli, printre care: existența unor neconcordanțe în ceea ce privește gramajul porțiilor de cartofi prăjiți, gramajele declarate fiind mai mari decât cele constatate în urma cântăririi produselor gata de consum, prin sondaj, existența unor diferențe, în defavoarea consumatorilor, la băuturile răcoritoare comercializate de la dozator, în sensul că nivelul de lichid nu atingea marcajul înscris pe pahar, lipsa mențiunii asupra ingredientelor cu potențial alergen, în lista de prețuri cu informații privind denumirea, gramajul și prețul produsului, din vecinătatea caselor de marcat, lipsa mentiunii asupra gramajului produselor, pe panoul tactil interactiv de prezentare și comandă a produselor, precum și folosirea unor agregate frigorifice cu acumulări de impurități, resturi alimentare, praf în strat grosier, exfolieri de vopsea, chedere rupte și grilaje cu rugină, se mai arată în comunicatul CPCMB