"Tribunalul a pronunţat astăzi o decizie, potrivit căreia difuzarea posturilor de televiziune ruse trebuie să fie oprită. Noi am sesizat luni justiţia, cu scopul de a stabili dacă au avut loc eventuale încurajări la intoleranţă etnică, îndemnuri la război sau separatism", a declarat adjuncta secretarului general al Consiliului de Securitate Naţională şi Apărare (RNBO), Viktoria Siumar.
Decizia tribunalului vizează în special posturile publice Pervîi Kanal, Rossia 24 și postul privat pro-Kremlin NTV.

"Libertatea de exprimare nu presupune nici minciuni, nici manipulări, mai ales dacă ele provoacă confruntări în rândul populaţiei. nterdicţia de a minţi nu înseamnă cenzură, ci ţine de bunul simţ. Specialişti în domeniul media, atât ucraineni, cât şi ruşi, au observat în repetate rânduri că informaţiile publicate în majoritatea publicaţiilor ruse cu privire la Ucraina erau pline de minciuni şi manipulări", a apreciat Irina Tciuvilska, expertă a Institutului de mass-media, potrivit site-ului Ukrainska Pravda.