Jeff Bezos a dat iniţial un alt nume companiei sale. Oamenii nu ştiu cum a primit numele Amazon și nici despre planul genial al miliardarului american cu privire la această denumire.
Jeff Bezos a fost fondată Amazon din garajul său din Washington, SUA, iar acum este una dintre cele mai mari firme din lume. Cu siguranţă multă lume s-a întrebat de unde și-a luat numele compania. Mai jos vă relatăm toată povestea celei mai mari companii din lume.
Jeff Bezos a schimbat numele companiei din cauza unui avocat
Mai exact, compania a fost fondată de Jeff Bezos în garajul său din Washington, SUA, în 1994. La început a devenit o piață online pentru cărți, dar la scurt timp s-a transformat în The Everything Store. În prezent, se adresează tuturor și distribuie chiar și o varietate de conținut descărcabil și de streaming prin numeroasele sale servicii, cum ar fi Amazon Prime.
Jeff Bezos. Sursa foto: Facebook
Acum, când Jeff Bezos împlinește 60 de ani pe 12 ianuarie, probabil că v-ați întrebat întotdeauna de unde vine numele Amazon. Totul a fost dezvăluit. Afacerea a început ca o simplă librărie online la 5 iulie 1994. Bezos a înființat compania în garajul său și a fost inițial înregistrată în statul Washington sub numele Cadabra, Inc.
De la cuvântul magic „abracadabra” la Amazon
Era un joc de cuvinte cu cuvântul magic „abracadabra”. Dar, câteva luni mai târziu, a schimbat numele după ce un avocat a înțeles greșit cuvântul, adică „cadavru” - un corp uman mort.
După ce a renunțat la numele înfiorător al primei companii, Jeff Bezos a început să caute un nou brand. S-a uitat într-un dicționar și a dat peste Amazon.
Amazon- Sursa foto: Facebook
Jeff Bezos s-a gândit că numele ar fi „exotic și diferit”, la fel ca afacerea sa online. Râul Amazon este, de asemenea, cel mai mare râu din lume, despre care Bezos a crezut că se potrivește cu visele sale.
Jeff Bezos s-a mai gândit la ceva. Iar ideea a fost genială
Jeff Bezos s-a gândit şi la faptul că începe cu litera A. Iar Amazon a avut cu adevărat avantajul de a începe cu „A”. Îl plasează aproape de vârful listelor în ordine alfabetică în topul companiilor de succes.
Vorbind în 1997 despre nume, miliardarul a spus că şi McDonald's a fost copiat. Şi a ajuns o companie valorpasă de miliarde de dolari.
„Nu există nimic în modelul nostru care să nu poată fi copiat în timp. Dar știți, McDonald's a fost copiat. Și totuși a construit o companie uriașă, de mai multe miliarde de dolari. În mare parte, totul se reduce la numele mărcii. Numele de marcă sunt mai importante online decât în lumea fizică”, a concluzionat miliardarul.