Prețul unei călătorii pe liniile RATB ar putea fi majorate cu aproape 50% ajungând să coste 2 lei. Ultima dată când au fost mărite tarifele a fost în 2008, de la 1,1 lei, la 1,3 lei. Pensionarii ar putea plăti unele călătorii
Șefii Regiei Autonome de Transport București (RATB), o instituție implicată în numeroase scandaluri mediatice de corupție și prost management, încearcă să- și acopere găurile din buget cu majorarea prețului biletelor. Vincențiu Daniel Antonescu, directorul general al Regiei, a solicitat Consiliului General al Municipiului București (CGMB) majorarea tarifelor de călătorie cu 50%.
O călătorie: 2 lei
Astfel, călătoria de la 1,3 lei va ajunge la 2 lei, iar abonamentul de 50 va sări până la 75 de lei. Mai mult, șeful RATB le pune condiții pensionarilor - care au gratuitate în acest moment pe liniile RATB. Cei care au pensia mai mare de 1.500 de lei vor circula contra cost în intervalul orar 8:00 - 10:00 și 17:00 - 19,00 și gratuit doar între orele 10:00 și 17:00. Această măsură va fi luată doar dacă CGMB aprobă solicitarea. În caz contrar, după cum a explicat, ieri, Antonescu, există și o doua versiune: „Dacă nu reușim să majorăm tarifele la biletele de călătorie, mai există o variantă, dar acest lucru ar însemna un efort suplimentar din partea Primăriei. Practic, este vorba de o suplimentare a subvenției lunare cu patru milioane de lei ce ne-ar ajuta să ieșim din situația actuală. Noi am cerut în acest an o subvenție de la bugetul local de 600 de milioane de lei și am primit doar 536 de milioane de lei, dar va urma o rectificare în luna august în care poate vom obține măcar această diferență”.
Antonescu a precizat că blocarea conturilor Regiei de către ANAF nu afectează în niciun fel plata salariilor către angajații RATB sau achiziția energiei necesare funcţionării transportului public de persoane din Capitală.
Problemele Regiei de transport
● Datorii de 272 de milioane de lei la bugetul de stat. Pentru acest lucru ANAF a pus poprire pe conturile Regiei;
● Achiziții publice făcute pe brânci - nu toate autobuzele au instalație de aer condiționat;
● Mai mulți directori de autobază și șoferi sunt cercetați pentru că furau combustibil;
● Fostul director al RATB, Viorel Popescu, a fost trimis în judecată în două dosare de corupție