Colorate și delicate, micuţele macarons sunt unul dintre cele mai prețuite deserturi din Franța şi numai. Aceste dulciuri pe bază de bezea nu lipsesc niciodată din patiseriile Ladurée sau Pierre Hermé din Paris. V-aţi întrebat vreodată cum au apărut aceste delicatese? Citiți mai departe pentru a afla.
Prăjiturelele Macarons sunt ca nişte sandvișuri mici care sunt făcute cu umplutură de bezea, făină de migdale și cremă de unt. Prima apariție în Europa a fost în Evul Mediu. La acea vreme era făcută din migdale, albuș și zahăr crocantă la exterior și moale la interior. Chiar dacă francezilor li se acordă creditul că au inventat macarons, Catherine de Medici, probabil, a adus maccherone în Franța în anii 1500 din Italia. Delicioasele macrons erau produse în mănăstirile venețiene încă din secolul al VIII-lea. Pe atunci, erau numite „buricul preoților” datorită formei sale.
Dacă ajungi la Paris şi nu savurezi această faimoasă prăjiturică, ai ajuns degeaba în oraşul luminilor. Vizita nu poate fi completă dacă nu încerci cunoscutele prăşituri franțuzești macarons produse de cel mai mare comerciant din Franţa al acestui produs, casă Ladurée, fondată de antreprenorul Louis Ernest Ladurée în urmă cu aproape două secole.
Prima rețetă a apărut în Franța în secolul al XVII-lea, de atunci au apărut o serie de versiuni
În 1792, două călugărițe din Nancy, care au devenit cunoscute sub numele de Surorile Macaron, au copt și au vândut dulciurile pentru a supraviețui în timpul Revoluției Franceze. De-a lungul timpului, diferite regiuni din Franța au adoptat rețeta ca specialitate locală.
Cu toate acestea, macarons, au fost o creație a capitalei franceze. În anii 1830, cofetarii parizieni au introdus macaron parisien. Rețeta a fost popularizată de Patiserie Ladurée, o companie creată în 1862 de Louis-Ernest Ladurée, un domn care știa clar să facă un dulce grozav.
Prăjiturele Macarons au suferit un proces nesfârșit de reinventare cu noi arome și culori. La începutul secolului al XXI-lea, cofetarii au început să ofere macarons cu o diferență de aromă între umplutură și prăjitură. Recent, patiserii au reînnoit rețetele tradiționale folosind inspirații savuroase din busuioc mentă sau curry thailandez.
Dulciul s-a răspândit de atunci în întreaga lume, mulțumită filmului Maria Antoaneta, un film american istoric scris, co-produs și regizat de Sofia Coppola
În film o vedem pe Maria Antoaneta înconjurată de piramide cu delicioasele macarons multicolore (care au fost furnizate de Ladurée). De atunci a cunoscut o creștere a popularității în America de Nord și Asia, relatează theculturetrip.com.
Louis Ernest Ladurée s-a născut la Paris, pe 21 februarie 1836. Familia lui s-a ocupat, timp de mai multe generaţii, cu morăritul, meserie pe care şi antreprenorul a urmat-o timp de câţiva ani. În 1862 el a deschis o brutărie în arondismentul 16 din Paris, pe Rue Royale – Maison Ladurée. Alegerea locaţiei a fost norocoasă, deoarece în acelaşi an se deschidea, în apropiere, Opera Garnier, transformând zona într-unul dintre cele mai elegante districte comerciale ale Parisului. Şi astăzi, la aproape două secole distanţă, magazinul încă îşi întâmpină clienţii.
Pe 13 iulie 1904 antreprenorul a murit, frâiele businessului fiind preluate de fiul său
Sub conducerea lui Ernest şi a soţiei sale, Jeanne Souchard, afacerea a prosperat, mai ales la ideea acesteia de a îmbina cafeaua pariziană cu produsele de patiserie vândute de companie într-una dintre primele case de ceai ale oraşului. În 1930 Pierre Desfontaines, vărul fondatorului, a deschis la etajul magazinului şi un mic salon, aducând totodată în portofoliu celebrii macarons. În prezent aceştia reprezintă cel mai vândut produs al companiei şi sunt fabricaţi într-o unitate de 9.000 de metri pătraţi.
Potrivit publicaţiei internaţionale Forbes, brandul Ladurée este prezent astăzi în 50 de ţări, cu un număr de 85 de unităţi. Compania face parte din portofoliul grupului francez Holder, alături de branduri precum Château Blanc sau lanţul de patiserii Paul. Groupe Holder are venituri anuale de circa 1 miliard de dolari, 60% dintre ele fiind acoperite de vânzările de macarons. De altfel, compania asigură acest produs pentru cei mai mari trei comercianţi de macarons din Franţa: Ladurée, Paul şi McDonald’s, potrivit Wikipedia.