În plus, dacă reducem impozitele și creștem deficitele şi datoriile publice, vom depinde și mai mult de finanțarea externă, a avertizat Isărescu într-un interviu acordat Revistei 22.

„Pachetul celor șase măsuri de reducere de taxe şi impozite, introduse în Codul Fiscal, duce (după datele Ministerului de Finanțe, ale Consiliului Fiscal, ale Comisiei Europene, ale FMI, ale BNR) la un deficit bugetar substanțial mai mare și la o schimbare semnificativă de direcție – de la tendința de diminuare, la cea de creștere a deficitului şi datoriei publice. La acest deficit bugetar în creștere se adaugă și refinanțarea datoriei publice scadente, care, în 2016 şi în anii care vor urma, se va face în condiții interne și internaționale semnificativ schimbate. Este obligaţia noastră să semnalăm problemele legate de finanțarea datoriei publice și a deficitului şi să nu lăsăm să devină dominantă iluzia periculoasă că situaţia favorabilă din prezent va dăinui, indiferent de ce vom face şi ce politici vom urma. Să nu uităm că, în ultimii ani, datoria publică a Ro­mâ­niei a crescut de la 15% la 40% din PIB”, a declarat Guvernatorul BNR.

Isărescu a afirmat că această chestiune legată de finanțarea deficitului și a datoriei publice în creștere nu a fost discutată de guvern cu BNR. El ridică şi problema dimensiunii mari a reducerilor de taxe prevăzute de Codul Fiscal.

„Reducerile de taxe şi impozite prevăzute de Codul Fiscal sunt mari. E vorba de 17 miliarde de lei, după datele Ministerului de Finanțe și ale Consiliului Fiscal, la care se adaugă nevoile de refinanțare a datoriei publice scadente în anii următori. De unde vor fi luați acești bani suplimentari? De la băncile din România? Probabil în mult mai mică măsură, pentru că ele sunt deja supraexpuse pe titluri de stat româneşti și nu știu cât mai sunt dispuse să finanțeze, în condițiile în care văd că li se pregătesc alte inițiative legislative care le vor pune la plată!”, a declarat Isărescu.