Una dintre firmele celebre din România a anunțat, pe pagina proprie, dispariția unuia dintre magnații României. Herbert Stein, fondatorul AutoItalia și considerat rivalul lui Ion Țiriac pe piața auto din România, a decedat.
„”Capo” Herbert Stein, fondatorul AutoItalia, a pornit în cursa spre eternitate!
Aducem astăzi un ultim omagiu domnului Herbert Stein, fondatorul companiei Auto Italia, supranumit ”Capo” de către toți cei ale căror vieți le-a îmbogățit prin sansa de a-l fi avut aproape. Herbert Stein a fost unul dintre pionierii business-ului autohton, cu o puternică viziune asupra dezvoltării pieței auto din România, investind cu mult entuziasm în această industrie la începutul anilor ’90. Datorită aptitudinilor sale a construit o afacere de succes cu Auto Italia, compania care s-a dezvoltat ca o adevărată familie ce a reunit peste 400 de membri. A trăit cu pasiune fiecare clipă din viața sa, chiar și în momentele de cumpană, dar mai ales a actionat și a simțit întotdeauna că succesul pornește din atitudine! Devotamentul său pentru companie, cât și stilul de management abordat, au încurajat și inspirat mii de oameni ce au avut norocul să lucreze alături de regretatul vizionar. OMUL Herbert Stein a știut sa fie mentor pentru generații de angajați și i-a ajutat pe cei aflați în dificultate, ori de câte ori a avut această posibilitate. Se încărca cu bucuria celor din jur său, iar omenia este ceea ce nu i-a lipsit niciodată!
Adio prieten drag! Astăzi te lăsăm să pleci pe drumul tău! Îți vom pastra mereu vie amintirea!
Cu stimă,
Membrii familiei AutoItalia”, este mesajul postat de conducerea firmei.
În 1993, un cetăţean austriac, crescut în Italia şi de origine israeliană a decis să investească în România. Așa, Herbert Stein a devenit primul străin care a investit în industria auto locală. În 2011, Herbert Stein devine primul importator de mașini care își vinde afacerea.
Herbert Stein s-a lansat în business-ul românesc în urmă cu 18 ani, când singurul om de afaceri care mai importa maşini în România era Ion Ţiriac. În 1993, când Stein a lansat AutoItalia, singurii importatori oficiali prezenţi în România erau cei deţinuţi de Ion Ţiriac - Romcar, pentru marca Ford, şi Autorom, pentru Mercedes-Benz -, listă completată şi de Renault.
AutoItalia a început vânzând maşini Fiat, dar portofoliul companiei a crescut pe parcurs, fiind completat de mărcile premium ale concernului Fiat - Alfa Romeo, Lancia şi mai târziu Maserati, menționează ZF.
Pe lângă acestea, s-au integrat şi branduri precum SsangYong, Honda Motorcycles, dar şi Infiniti, brandul premium al grupului Nissan. Probabil cel mai mare insucces al AutoItalia a fost "ratarea" brandului Ferrari, mult dorit în portofoliul AutoItalia, dar care din mai 2007 este reprezentat în România de compania Forza Rossa, controlată de Ion Bazac, fost ministru al sănătăţii din partea PSD, şi soţia sa, Camelia Bazac, care a fost şi primul brand manager pentru Maserati în cadrul AutoItalia.