„Întrebări esențiale”- Daniel Funeriu: „Fiecare ministru vine cu gașca lui, nu cu reforma lui”

Daniel Funeriu și-a creionat propriul portret, din perioada în care a fost ministrul Educației, în cadrul emisiunii „Întrebări esențiale”, pe evz.ro. Acesta a insistat atât pe tușele groase, pe liniile subțiri, cât și pe umbrele din spatele liniilor care evidențiază imaginea.

Fostul ministru s-a arătat publicului așa cum este și, mai ales, cum a fost.

„Nu-mi place deloc  cuvântul „reformă”, pentru că eu cred că acest cuvânt este cel mai detestat cuvânt din România și din spațiul estic. Prefer cuvântul „modernizare”. Cred că n-am folosit niciodată cuvântul „reformă”, a ținut să precizeze Funeriu în emisiunea „Întrebări esențiale”, pe evz.ro.

Cum a modernizat Daniel Funeriu învățământul românesc. Pe puncte

„Țin să subliniez ce a rămas în urma mandatului meu:

  • A rămas Bacalaureatul corect, pentru că eu am introdus camerele de luat vederi și mi-am asumat răspunderea să curățăm odată acea mizerie a fraudării generalizate de la Bacalaureat;
  • A rămas în urma mea lupta împotriva plagiatului - înainte de 2011, știți bine că nimeni nu discuta despre plagiatele, mai ales despre plagiatele politicienilor. Eu sunt cel care a început și a dus o bună parte din această luptă, preluată ulterior cel mai vizibil de Emilia Șercan.
  • A rămas introducerea clasei pregătitoare. România avea cea mai îmbătrânită generație care intra la școală. Introducerea clasei pregătitoare, învățământul obligatoriu de la 6 ani a rămas;
  • A rămas învățământul profesional dual pe model german, pe care l-am introdus în 2012. Adică tinerii care pot să meargă la învățământul profesional și să facă practica la firme;
  • A rămas laserul de la Măgurele;
  • Și, mai ales, a rămas o lege cap-coadă a Educației, Legea 1, care a fost trecută în mandatul meu și care s-a bazat pe întreaga expertiză a Comisiei Prezidențiale conduse de Mircea Miclea”, a declarat Funeriu.

Daniel Funeriu nu face parte din zodia „Fiecare ministru vine cu reforma lui”

Fostul ministru al Educației a ținut să precizeze, de asemenea, și ce nu este. „Nu sunt la fel ca toți ceilalți miniștri”.

„Aș dori să închei spunând un lucru foarte simplu. Educația din România era pe făgașul cel bun în 2012, când am plecat din Minister. Lucrurile astea se pot vedea foarte simplu, pentru că perioada 2009- 2012, a fost perioada în care România a avut singura creștere din istoria sa la testele PISA. Și a avut cea mai mare creștere din UE.

După 2012, acea lege care urma să fie pusă în practică pas cu pas a fost, pur și simplu, masacrată de guvernele care au urmat. Au dat 66 de Ordonanțe de Urgență, masacrând acea lege care avea o coerență internă foarte bună. Și astăzi suntem unde suntem.

Am ținut foarte mult să aduc aceste clarificări, pentru că țin neapărat să ieșim din zodia „Fiecare ministru vine cu reforma lui”. FALS. Fiecare ministru vine cu gașca lui, nu cu reforma lui.

(...) Nu, nu sunt la fel ca ceilalți miniștri. Nu am fost la fel ca ceilalți miniștri. Nici eu, nici Mircea Miclea. Îmi asum acest lucru”, a mai spus acesta.