Intră în vigoare de la 1 Martie. E obligatoriu în România! Trebuie să depuneți urgent acest act

Sursa: Arhiva EVZ

Toate firmele, dar și persoanele fizice autorizate sau cele care au profesii liberale, trebuie să își facă Spațiu Virtual Privat. ANAF nu va mai primi niciun document pe hârtie. Cine nu respectă regulile va fi amendat, dar există și sancțiuni mai dure.

Începând cu data de 1 martie 2022 intră în vigoare obligativitatea transmiterii la ANAF a cererilor, înscrisurilor sau a altor documente prin intermediul Spațiului Virtual Privat (SPV). Regula se aplică firmelor cu personalitate juridică, dar și persoanelor fizice autorizate, profesiilor liberale pentru care se depune declarația unică, dar și intreprinderilor individuale.

„Această obligativitate revine persoanelor juridice, asocierilor și altor entități fără personalitate juridică, persoanelor fizice care desfășoară o profesie liberală sau exercită o activitate economică în mod independent ca persoane fizice autorizate, întreprinderilor individuale și  întreprinderilor familiale“, a anunțat ANAF prin intermediul unui comunicat de presă.

Fără documente pe hârtie

ANAF anunță că nu va mai accepta niciun document pe hârtie după 1 martie. „În situația în care contribuabilii/plătitorii nu își îndeplinesc obligația comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță a cererilor, înscrisurilor sau oricăror altor documente, iar acestea sunt depuse la organul fiscal central în format letric, nu vor luate în considerare, urmând ca acesta să notifice contribuabilii/plătitorii cu privire la obligativitatea comunicării prin intermediul mijloacelor electronice de transmitere la distanță“, se mai arată în comunicatul ANAF.

Vor fi și amenzi

Cei care nu respectă regulile de transmitere digitală a actelor și au întârzieri la depunerea documentelor riscă să fie amendați. „În situația în care un document trebuie depus într-un anumit termen, iar acest lucru se realizează fizic și nu prin intermediul Spațiului Privat Virtual, pot apărea sancțiuni cum ar fi: pierderea dreptului de a beneficia de o facilitate fiscală sau aplicarea unor amenzi“, a mai anunțat ANAF

Reamintim faptul că Spațiul Privat Virtual este un serviciu gratuit, disponibil 24h/24h, 7 zile/7 zile, prin intermediul căruia contribuabilii depun declarații, cereri, solicită documente, verifică situația fiscală proprie.

Cum vă puteți crea contul SPV

Persoanele fizice sau juridice, care dețin certificate digitale calificate, pot solicita înregistrarea ca utilizatori SPV pe baza acestora, iar persoanele fizice care nu dețin un astfel de certificat, pot solicita înregistrarea pe bază de nume de utilizator și parolă.

Informații suplimentare cu privire la înrolarea în Spațiul Privat Virtual se pot obține:

accesând portalul ANAF, la secțiunea ”Servicii Online”

vizionând materialele informative publicate pe www.youtube.com (pentru persoane juridice, pe baza certificatelor digitale - https://www.youtube.com/watch?v=SHXWtBP4jf4&t=3s și pentru persoane fizice, cu nume de utilizator și parolă - https://www.youtube.com/watch?v=XFQ9KJrI5v0 ) telefonic, apelând Call Center-ul ANAF la nr. 031.403.91.60.