Zeci de trenuri au înregistrat întârzieri, unele chiar şi de 200 de minute. La tabela din Gara de Nord se afişau întârzieri record:

  • IR 1648 Bistriţa – Bucureşti Nord, întârziere 200 de minute
  • IR 1632 Oradea – Bucureşti Nord, întârziere 190 de minute
  • IR 1552 Buzău – Bucureşti Nord, întârziere de 180 de minute.

Tabela de sosiri, fotografiată cu telefonul mobil

La coborârea din tren, unii călători au ales să facă haz de necaz, fotografiind cu telefoanele mobile tabela de sosiri din gară, unde erau afişate întârzierile. Alţii, dimpotrivă, erau furioşi din cale-afară. "Trebuia să fiu la ora 9,00 la o întâlnire de afaceri în Piaţa Victoriei. Trenul trebuia în mod normal să ajungă în Bucureşti Nord la ora opt fără zece (mai exact 7,51 – n.red.) şi mi-am luat o marjă de o oră, în caz că are întârziere. Nimeni nu s-a gândit la trei ore", ne spunea un domn la costum, care coboară, în jurul orei 11,00, din trenul care venea de la Oradea.

Cauza întârzierilor au constituit-o furturile. CFR SA a transmis un comunicat în care se menţionează că în cursul nopţii de luni au fost sustrase 56 de relee, componente ale instalaţiei de semnalizare şi siguranţă a traficului, iar între Buftea şi Periş circulaţia se desfăşoară la cale liberă. Cu alte cuvinte, mecanicul de locomotivă comunică prin staţie cu impiegatul din fiecare haltă de pe parcurs, care îi dă permisiunea de a deplasa garnitura până la următoarea haltă şi tot aşa până la destinaţie.

Aglomeraţie pe şine, la intrarea în gară

În intervalul orar 6.00 – 8.00, trenurile care au sosit sau au plecat din Bucureşti Nord au înregistrat, în medie, întârzieri de 25-30 de minute/tren. Din cauza creşterii densităţii traficului feroviar (la primele ore ale dimineţii sosesc cele mai multe trenuri în Gara de Nord, în principal cele de noapte), după ora 8.00 întârzierile înregistrate la sosirea şi plecarea din Bucureşti Nord sunt în medie, de 40-50 de minute/tren, se menţionează în comunicat.

Totuşi, reporterul EVZ a constatat la faţa locului, în jurul orei 11.00, că unele trenuri aveau întârzieri de până la 200 de minute.

 “Echipele de intervenţie se află la faţa locului şi desfăşoară lucrări pentru remedierea defecţiunilor tehnice semnalate la instalaţia de semnalizare şi siguranţă a traficului, astfel încât circulaţia trenurilor să fie reluată în condiţii normale de trafic”, se spune în comunicatul CFR SA.

Întârzierile record vin la nici trei zile după ce CFR Călători reuşise, odată cu noul Mers al Trenurilor, să reducă timpii de parcurs pe mai multe magistrale, prin anularea unor opriri, finalizarea unor lucrări la infrastructură şi prin ridicarea unor restricţii de viteză, ca urmare a reducerii tonajului trenurilor (garnituri cu mai puţine vagoane).