Joi, traficul feroviar între Lainici și Pietrele Albe, în județul Gorj, a fost suspendat din cauza unei defecțiuni la un tren de marfă al CFR. Trei trenuri de călători au fost oprite în gări și au înregistrat întârzieri la sosire.
Un tren de marfă s-a defectat
„Circulaţia feroviară este închisă la această oră pe linia simplă Lainici - Pietrele Albe, din cauza defectării unui tren de marfă, în linie curentă, la km 104+800”, anunţa Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA în această dimineață.
Trenul de marfă, operat de SNTFM, efectua o cursă pe ruta Brazi - Arad și era compus din 37 de vagoane încărcate.
Până la sosirea locomotivei de rezervă necesare pentru a scoate trenul de marfă din linia curentă, trenurile de călători IR 1824 (Deva - București Nord), R 2083 (Craiova - Petroșani) și R 2082 (Petroșani - Craiova) au staționat temporar în gările Lainici, Strâmbuța și Pietrele Albe, respectiv.
Întârzieri CFR de peste 30 de minute în judeţul Gorj
„Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA vă informează că circulaţia trenurilor a fost reluată între staţiile LAINICI - PIETRELE ALBE. Menţionăm faptul că, în intervalul orar 08:42 - 09:40, circulaţia feroviară a fost închisă pe linia simplă Lainici - Pietrele Albe, din cauza defectării unui tren de marfă, în linie curentă, la km 104+800. Trenul de marfă, care aparţine operatorului naţional - SNTFM -, efectua un transport pe relaţia Brazi - Arad şi are în compunere 37 de vagoane încărcate”, a transmis compania la scurt timp după remedierea problemei.
Până la sosirea locomotivei de ajutor necesare pentru a retrage garnitura de marfă din linia curentă, trenurile de călători IR 1824 (Deva - București Nord), R 2083 (Craiova - Petroșani) și R 2082 (Petroșani - Craiova) au staționat temporar în gările Lainici, Strâmbuța și Pietrele Albe. Aceste trenuri înregistrează întârzieri de 30 - 35 de minute până la sosirea lor la destinație.
CFR, o companie pe pierdere constantă
Pe parcursul anului 2023, întârzierile de pe calea ferată au ajuns la aproape șapte ani. Ministrul Sorin Grindeanu se laudă cu cele mai mari investiții în transportul feroviar din fonduri europene. Dar trenurile vin din ce în ce mai greu, iar românii ajung tot mai des să rămână blocați în câmp din cauza defecțiunilor.
Ministrul dă vina de multe ori pe foștii șefi de la Transporturi:
„Faptul că nu au existat sume care să acopere nevoile din zona CFR ne-au adus într-o situație nefericită. Asta este consecința zecilor de ani de subfinanțare", declara Grindeanu.
Datele apărute la începutul acestui an arată că în fiecare săptămână cel puțin o garnitură sare de pe șine din cauza infrastructurii. În ultimii ani, CFR Călători și CFR Marfă au fost implicate în mai multe incidente feroviare.
În anul 2022, CFR Călători a avut o cifră de afaceri de peste 2,4 miliarde de lei (492 milioane de euro) și o pierdere de 176 milioane de lei (35 de milioane de euro), după cum reiese din bilanțul financiar al companiei. Compania de stat operează aproximativ 80% din călătoriile interne cu trenul. Jumătate din veniturile operatorului de transport feroviar au venit printr-o compensație de la Guvern.