Înregistrarea cererilor de șomaj tehnic devine mai ușoară. Ce a pregătit Guvernul

Autoritatea pentru Digitalizarea României (ADR) a lansat platforma digitală https://aici.gov.ro/home, unde pot fi înregistrate documentele adresate instituțiilor publice. La acest moment, în prima fază, platforma permite înregistrarea cererilor pentru îndemnizarea de șomaj tehnic. Este vorba de un sistem de registratură digitalizată care va ușura relația dintre cetățeni și autorități.

Într-o primă fază, platforma aici.gov.ro oferă posibilitatea ca firmelor să transmită către reprezentanțele județene ale Agenției Naționale pentru Ocuparea Forțelor de Muncă (ANOFM) cererile pentru solicitarea șomajului tehnic.

Potrivit unui comunicat de presă emis de ADR, pe termen lung, obiectivul platformei este eficientizarea și tehnologizarea proceselor de comunicare la nivel național, astfel încât toate instituțiile publice din România să fie înrolate într-un sistem digital capabil să răspundă solicitărilor cetățenilor în format electronic, într-un timp cât mai scurt.

„Nivelul scăzut de integrare și de digitalizare a instituțiilor este principalul obstacol în calea funcționării și comunicării eficiente în spațiul virtual, noul proiect dezvoltat de ADR în parteneriat cu Aurachain, Asociația pentru tehnologii Avansate, Bithat și Telekom oferind soluția care va permite înlesnirea comunicării dintre contribuabil și instituțiile publice”, se arată în comunicatul de presă.

Conform ADR, la începutul săptămânii viitoare platforma va oferi şi instrumente pentru plata indemnizaţiei pentru alţi profesionişti, cooperatişti şi structuri sportive sau persoane fizice care au obţinut venituri exclusiv din drepturi de autor şi drepturi conexe, afectaţi prin instituirea stării de urgenţă pe teritoriul României.