Bulgaria, România și Grecia lucrează intens la proiectul de infrastructură pentru dezvoltarea coridorului nord-sud. Guvernele celor trei state vor investi pentru construcția unei autostrăzi și a unei noi linii feroviare.
Bulgaria, Grecia și România au inițiat un amplu proiect de infrastructură feroviară și rutieră pentru conectarea celor trei state. Anunțul vine din partea ministrului bulgar de finanțe Asen Vasilev. Oficialul a mai precizat că executivul de la Sofia a bugetat investiții majore atât pentru dezvoltarea rețelei de transporturi cât și pentru sectorul energetic.
Proiect de infrastructură între România, Bulgaria și Grecia
Guvernele de la București, Sofia și Atena lucrează la redactarea documentației necesare proiectului de infrastructură, iar execuția propriu-zisă ar urma să fie realizată de o companie mixtă. Concret, statele menționate lucrează intens pentru construcția unei autostrăzi și a unei linii feroviare.
Anunțul ministrului bulgar a fost făcut în cadrul unei conferințe de presă, unde oficialul de rang înalt și-a asumat obiectivul de a dezvolta pe lângă rețeaua de infrastructură și sectorul energetic.
Sofia, București și Atena vor colabora pentru a construi coridorul nord-sud
Potrivit comunicatului de presă remis de ministerul de Finanțe, Sofia, București și Atena vor colabora pentru a construi coridorul nord-sud, începând cu o autostradă şi o linie feroviară rapidă care să lege Alexandroupolis (la Marea Egee) de Ruse şi Silistra (pe Dunăre)”.
Asen Vasilev a completat, în cadrul coferinţei susţinute, că autorităţile de la Bucureşti, Sofia şi Atena sunt în curs de a redacta un acord pentru acest proiect, iar execuţia acestuia ar urma să fie realizată de o companie mixtă, pentru a nu fi ,,afectat de eventuale tulburări civile”, a încheiat ministrul.
Proiectul de infrastructură, suspendat din cauza organizațiilor de mediu
Autostrada Struma, cea care face legătura între Bulgaria și Grecia, este în mare parte finalizată, mai puțin ultimul tronson. Lucrările pentru ultima secțiune au fost suspendate din cauza organizațiilor de mediu. Proiectul de infrastructură ferivoară (Sea2Sea) ar urma să lege porturile din nordul Greciei de Bulgaria.
În acest caz, fiecare țară va trebui să își modernizeze separat propriile secțiuni pentru a putea opera pe axa Salonic-Kavala-Alexandroupoli-Ormenio-Varna-Burgas și, probabil, până la Ruse, la granița cu România. Proiectul reprezintă o opțiune alternativă la ruta Mării Negre pentru transportul de mărfuri și, în viitor, și pentru proiectele de reconstrucție din Ucraina, potrivit ypodomes.com.