Infiltrații la blocurile de ancoraj ale Podului de la Brăila. CNAIR cere o expertiză tehnică

Infiltrații la blocurile de ancoraj ale Podului de la Brăila. CNAIR cere o expertiză tehnică

Compania Națională de Administrare a Infracturii (CNAIR) recunoaște că sunt probleme cu infiltrațiile de apă în structura de bază a pilonilor de susținere de la Podul suspendat de la Brăila. Lucrare în valoare de două miliarde de lei este realizată de grupurile Astaldi (Italia) și IHI Infrastructure (Japonia).

Un filmuleț care prezintă apa scurgându-se la baza podului a apărut în data de 11 iunie pe YouTube, iar acesta face o paralelă cu podul care s-a prăbușit în orașul italian Genova în anul 2018. Colapsul structurii a omorât atunci 43 de oameni și a lăsat alții 600 fără case.

Infiltrații la blocurile de ancoraj ale Podului de la Brăila

Societatea de stat spune că „apariția infiltrațiilor la blocurile de ancoraj este o situație neprevăzută” și că a cerut o expertiză tehnică și o „intervenție de urgență” în vederea remedierii, plus monitorizarea „strictă și permanentă” a lucrărilor. Infiltrații la blocurile de ancoraj ale Podului de la Brăila

„Prin expertiza tehnică (…) au fost prevăzute măsuri de supraveghere a situației infiltrațiilor (monitorizare fisuri și tasări), precum și măsuri de intervenție graduală până la înlăturarea completă a infiltrațiilor.

Ne puteți urmări și pe Google News

De asemenea, pentru buna exploatare a podului și corecta monitorizare a acestuia sunt inițiate unele acțiuni pentru formarea unui grup de specialiști care vor administra acest obiectiv de investiții”, se arată în răspunsul primit de la CNAIR. Constructorii au început etanșarea „Mai subliniem că în vederea evitării apariției unor consecințe asupra capacității structurale a blocurilor de ancoraj, antreprenorul a început lucrările de etanșare a rosturilor. Aceste lucrări se realizează în baza unei proceduri tehnice de execuție aprobate de inginer”, conform CNAIR, notează Libertatea.

În cazul în care, după monitorizare, sunt constatate noi degradări și infiltrații, constructorii vor fi notificați pentru extinderea garanției. Compania spune că nu va fi modificată structura podului, iar construcția acestuia se va face conform specificațiilor tehnice din documentația de atribuire a contractului. Constructorul spune că a început lucrările de etanșare a rosturilor.

Al treilea cel mai mare pod din Europa

Podul va avea o înălțime de 38 de metri peste nivelul inundabil al Dunării, iar pilonii vor atinge 200 de metri înălțime. Lungimea totală a construcției va fi de 1.974 metri, iar podul va avea trei deschideri: o deschidere principală de 1.100 metri și două deschideri laterale de 490 de metri pe malul Brăila și 360 metri pe malul Tulcea. În această vară urmează să fie întinse cablurile principale, acestea având 6.700 de tone și 60 de centimetri diametru. Lățimea totală a podului va fi de 31,7 metri, iar acesta va avea patru benzi de circulație.

Podul suspendat de la Brăila va avea patru benzi de circulație Va fi gata gata la finalul anului viitor Ionel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a declarat că podul de la Brăila va fi cel mai mare din România și al treilea din Europa. Contractul, semnat în 2018, are o valoare de 1,995 miliarde de lei fără TVA și de 2,5 miliarde de lei cu tot cu TVA, conform CNAIR.

Cătălin Drulă, ministrul transporturilor, a declarat în luna mai că podul de la Brăila va fi deschis la finalul anului viitor.