Săptămâna Modei de la Milano pregăteşte un mix de spectacole live şi virtuale pentru prima sa ediţie de la izbucnirea pandemiei de coronavirus, relatează joi Reuters.
Spre deosebire de Săptămâna Modei pentru colecţiile dedicate bărbaţilor din iulie, când cu excepţia unui eveniment în aer liber organizat de Dolce & Gabbana, industria modei din Italia a optat numai pentru spectacole online, o treime din cele 64 de defilări în cadrul colecţiei primăvară-vară pentru femei şi bărbaţi din perioada 22-28 septembrie vor avea loc live, cu respectarea măsurilor de protecţie.
"A fost o alegere curajoasă", a declarat joi Carlo Capasa, preşedintele Camerei Naţionale a Modei din Italia (CNMI), în cadrul unei conferinţe de presă online.
Cu toate acestea, numeroase mărci importante din industria modei au optat pentru show-uri virtuale sau cu uşile închise, acceptând pierderea experienţei live în schimbul menţinerii siguranţei cumpărătorilor şi a personalului.
Giorgio Armani, primul designer italian care a decis organizarea de spectacole cu uşile închise în februarie, când în Italia a izbucnit criza sanitară provocată de COVID-19, a anunţat două evenimente pentru septembrie, ambele fără invitaţi.
Colecţiile Emporio Armani vor fi prezentate virtual, în timp ce spectacolele mărcii de bază a grupului, Giorgio Armani, vor fi difuzate sâmbătă seara de canale de televiziune cu acces liber cu scopul de a atrage un public mai larg.
Criza declanşată de COVID-19 a adus şi marca italiană Valentino de la Paris la Milano. "Simţim că ar fi mult mai etic să producem noul spectacol în Italia", la Milano, a declarat directorul executiv Jacopo Venturini. Grupul nu a dezvăluit deocamdată cum va fi organizat spectacolul. AGERPRES
Industria modei lovită cel mai tare de pandemie Stefanel Austria (Stefburg Mode-Handels-Gesellschaft m. B. H.) afirmă că falimentul este legat de faptul că industria modei a fost supusă unor modificări structurale de câțiva ani. Există un război al prețurilor între marile mărci. În plus, există comerțul online, care a dus la creșterea concurenței.
Vânzările din Austria au scăzut semnificativ. La aceasta s-a adăugat și blocajul din cauza pandemiei de coronavirus. Activele de aproximativ 506.000 EUR sunt compensate cu pasive de aproximativ 6 milioane EUR. Firma mamă din Italia a intrat în faliment în 2019. Procedura de insolvență a fost deschisă în iulie anul trecut pentru activele companiei-mamă italiene.
1.000 de sucursale în 56 de ţări Compania din Austria, care vindea mărfurile Grupului Stefanel italian din 1988, avea nouă locații în Austria – magazine la Viena, Graz, Linz, Innsbruck, Kitzbühel (Tirol) și Klagenfurt, precum și magazine de vânzare în Parndorf (Burgenland) și în Salzburg. În anii 90, grupul Stefanel avea 1.000 de sucursale în 56 de țări, incluzând şi România.