Un elicopter UH-60 Alpha-model Black Hawk a zburat pentru prima dată complet fără pilot, ca parte a programului Aircrew Labor In-Cockpit Automation System (ALIAS) al Agenției Defense Advanced Research Projects (DARPA), a anunțat Sikorsky.
Sikorsky și DARPA, deținut de Lockheed Martin, lucrează la „Alias” de aproximativ șase ani, dar au avut întotdeauna un pilot în avion pentru orice eventualitate, chiar dacă elicopterul a efectuat zborul în întregime.
Există un comutator în elicopter numit „comutator 210”, a declarat Igor Cherepinsky, directorul Sikorsky Innovation, reporterilor în timpul unei conferințe de presă virtuale. Comutatorul indică câți piloți sunt prezenți în aeronavă; pentru prima dată înainte de zbor, acesta a arătat zero.
Timp de 30 de minute, ALIAS Black Hawk a zburat fără nimeni înăuntru peste Fort Campbell, Kentucky
Aeronava a efectuat verificări înainte de zbor, a decolat și a trecut printr-un sistem simulat de detectare și distanță a luminii (LiDAR) care descrie orizontul aglomerat și complex al orașului New York. Aeronava de 14.000 de lb a răspuns autonom la zgârie-norii simulați din Manhattan, potrivit Cherepinsky. Apoi aeronava a aterizat singură.
Black Hawk utilizează sistemul de autonomie Sikorsky MATRIX conceput pentru a ajuta piloții și echipajul de zbor atunci când zboară în medii degradate, inclusiv cele cu vizibilitate limitată sau lipsite de comunicații fiabile.
„ALIAS își propune să sprijine executarea unei întregi misiuni, de la decolare până la aterizare, inclusiv gestionarea autonomă a evenimentelor de urgență, cum ar fi defecțiunile sistemului aeronavei”, se arată în comunicatul companiei.
Primul test de zbor cu elicopterul Black Hawk, un succes
„Cu sarcini reduse, piloții se pot concentra pe managementul misiunii în loc de mecanică”, a spus Stuart Young, manager de program în Biroul de Tehnologie Tactică al DARPA. „Această combinație unică de software și hardware de autonomie va face zborul mai inteligent și mai sigur.”
DARPA și Sikorsky au investit împreună aproximativ 160 de milioane de dolari în programul ALIAS. Planul este de a încheia programul până la sfârșitul anului, a spus Young. Diviziunea dintre cei doi, a spus Young, a fost relativ egală.
ALIAS aduce armatei flexibilitate operațională, a spus el. „Acest lucru include capacitatea de a opera aeronave la orice oră din zi sau din noapte, cu și fără piloți, și într-o varietate de condiții dificile, cum ar fi medii vizuale contestate, aglomerate și degradate”, a adăugat Young, potrivit defensenews.com.