Închiderea Văii Oltului pentru o lună, gest de curaj fără precedent al ministrului Grindeanu: autostrăzile, mai importante ca alegerile

Închiderea Văii Oltului pentru o lună, gest de curaj fără precedent al ministrului Grindeanu: autostrăzile, mai importante ca alegerileValea Oltului. Sursă foto: flickr.com

România. După 30 de ani, investițiile în infrastructură încep să fie accelerate, iar pe toate șantierele din România se lucrează intens. Valea Oltului,  o cale rutieră cu importanță strategică, va fi închisă pe o perioadă de 30 de zile pentru lucrări de reparație și modernizare absolut necesare pentru ca participanții la trafic să fie în siguranță.

Chiar dacă decizia de a închide circulația pe Valea Oltului a stârnit numeroase reacții din partea șoferilor și a comunităților locale afecÎnchidereatate, acest lucru este unul necesar pentru a obține îmbunătățiri semnificative pe termen lung. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, spune că investițiile în infrastructură nu au culoare politică și n-ar trebui sancționate electoral. În plus, România ar putea pierde zeci de milioane de lei dacă n-ar fi efectuate acum aceste lucruri.

”Știu că e an electoral și știu că poate 90% dintre oamenii politici ar fi amânat anumite lucruri ce duc la un disconfort, precum închiderea temporară a traficului pe Valea Oltului. Însă autostrăzile nu au culoare politică. Și atât timp cât soluția este de a restricționa pe o perioadă de o lună traficul, eu nu ezit, chiar dacă e an electoral. Sunt mai importante autostrăzile decât alegerile. Îmi asum acest lucru. Pe mine mă interesează să fac autostrăzi în România”, a declarat Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor.

Circulația pe Valea Oltului se închide între Boița (Sibiu) și Brezoi (Vâlcea) începând cu 8 iulie și până pe 9 august, pentru lucrări la autostrada Sibiu-Piteşti.

Sorin Grindeanu

Sorin Grindeanu. Sursă foto: Facebook/grindeanusorin

Amânarea autostrăzii înseamnă pierderi de zeci de milioane de lei

Închiderea circulației pe timpul zilei este esențială pentru a finaliza lucrările într-un timp mai scurt, evitând o prelungire de 10 luni a proiectului și penalități de întârziere care ar putea ajunge la 80 de milioane de lei. În plus, amânarea lucrărilor ar putea duce la pierderea fondurilor europene alocate prin Programul Transport, disponibile doar până în 2030.

Aceasta este perioada cea mai stabilă din punct de vedere meteorologic, cu riscuri minime de ploi care ar putea provoca alunecări de teren. De asemenea, valorile de trafic sunt mai mici comparativ cu alte perioade ale anului, iar zilele mai lungi permit un volum zilnic de muncă mai mare. Toate avizele necesare sunt în termen, iar o amânare ar presupune reluarea întregului proces de avizare.

 „Este o perioadă pe care, dacă o ratăm acum, în această vară, următoarea fereastră de oportunitate este primăvara anului viitor, asta înseamnă vreo opt, nouă, chiar zece luni de întârziere, asta înseamnă vreo 80 de milioane penalităţi şi ca să fiu şi mai clar să ştiţi că nimeni nu a venit cu altă soluţie decât aceasta. Nu putem pune în pericol viaţa celor care sunt în trafic”, a susținut Sorin Grindeanu.

În plus, autoritățile au pus la dispoziție soluții temporare pentru a minimiza impactul acestei închideri. Rutele alternative au fost marcate clar, iar echipaje de poliție sunt mobilizate pentru a asista și ghida șoferii. Totodată, companiile de transport au fost sfătuite să-și planifice rutele în avans și să ia în calcul întârzieri.

Guvernul Ciolacu, investiții record în infrastructură

Guvernul condus de Marcel Ciolacu a alocat în 2024 fonduri record Ministerului Transporturilor. Suma totală aprobată de Parlament la începutul anului a fost de 30 de miliarde de lei, din care 20,4 miliarde de lei destinate bugetului de investiții din fonduri europene, ceea ce reprezintă o creștere de aproximativ 29% față de bugetul anului 2023.

Investițile publice în infrastructura mare, prognozate pentru anul în curs, sunt cu 20% mai mari decât anul trecut. Ministerul Transporturilor a cheltuit în primele 5 luni sumele alocate pentru întregul an, motiv pentru care Guvernul condus de Marcel Ciolacu a hotărât suplimentarea, cu circa 2,7 miliarde lei, a bugetului Ministerului Transporturilor.

Noile fonduri alocate de Guvernul Marcel Ciolacu vor fi utilizate pentru a menține ritmul susținut de construcție al noilor drumuri rapide (autostrăzi și drumuri expres) pe care PSD le-a demarat pentru a lega provinciile istorice ale României și a contribui la reducerea decalajelor între regiuni.

PSD este partidul care introduce în România salariul minim european, are cei mai mulți primari și președinți de Consilii Județene campioni ai proiectelor cu bani de la Comisia Europeană și a reușit, în actuala guvernare, să ducă absorbția de fonduri europene la peste 97%.