Licitaţia pentru continuarea lucărilor la Autostrada Transilvania, cu sectorul 3A, Gilău-Mihăeşti, a fost amânată pentru a patra oară în acest an.

Potrivit unui anunţ publicat pe site-ul Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România, procedura deschiderii ofertelor a fost amânată din data de 13 iunie pentru data de 12 iulie 2012. Această amânare este a patra care din acest an.

Se licitează proiectarea şi execuţia la pachet

Dacă anul trecut nu s-a construit nici măcar un kilometru din Autostrada Transilvania, Borş-Braşov, autorităţile promiteau că lucrările vor porni în trombă la începutul acestui an, odata cu licitaţia pentru construcţia primilor opt kilometri din  tronsonul 3a, care ar fi urmat să facă legătura între Gilău şi localitatea Nădăşelu, pentru a interconecta traficul dintre Zalău spre Turda şi mai apoi Alba sau Bucureşti.

Din 2012 au trecut deja primele şase luni, iar licitaţia încă bate pasul pe loc. Potrivit unor surse din cadrul unor firme de construcţii care doresc să participe la licitaţie, amânările se ţin lanţ din cauza blocajului de la CNADNR. „S-a tot spus cu diverse ocazii ca proiectarea tronsonului 3A a fost deja finalizată. Acest lucru nu este adevărat, deoarece în cadrul acestei licitaţii sa va adjuceca la pachet proiectarea şi execuţia", spune patronul unei firme de construcţii.
De aici se pleacă: 3 milioane de euro/km de autostradă

În timpul campaniei electorale, Emil Boc susţinea că proiectarea tronsonului 3A este finalizată, urmând să aibă loc licitaţia pentru execuţia luicrărilor. În anunţul publicat de CNADNR se arată că licitaţia care va avea loc în data de 13 iulie 2012 se referă la „proiectarea şi construirea autostrăzii Transilvania, sector 3A, Cluj Vest (Gilău) – Mihăeşti". Este clar pentru toată lumea că proiectarea încă nu a fost făcută.
Proiectul, care vizează construcţia tronsonului de 24 de kilometri, este estimat la 316.7 milioane de lei (fără TVA), iar termenul de finalizare este 72 de luni de la data atribuirii contractului.

Nazare a promis bani europeni, Silaghi nici vorbă

Autostrada Transilvania a fost în ultima vreme scena a nenumărate promisiuni.
Fostul ministru al Transporturilor, Alexandru Nazare, declara că autostrada va fi construită din fonduri europene, după ce Uniunea Europeană a fost de acord să introducă proiectul într-un program european care vizează dezvoltarea reţelelor de transport, cunoscut sub numele de TEN-T.

Noul preşedinte al Consiliului Judeţean Cluj, Horea Uiroreanu a declarat că nu a auzit niciodată despre aşa ceva. La fel şi noul ministru al Transporturilor, Ovidiu Silaghi, a precizat, la Cluj, că autostrada nu va fi construită din fonduri de la UE, ci din bugetul de stat. Când? Atunci când vor fi bani.