Încep lucrările la metroul din Cluj. Trenurile nu vor avea mecanic

Sursa foto: randare video metrou Cluj

Primarul municipiului Cluj Napoca, Emil Boc, a anunțat că lucrările la metroul din Cluj Napoca vor începe cel mai târziu în cursul anului viitor.

Potrivit lui Emil Boc, ordinul de începere a lucrărilor a fost emis, iar data fixată în acest document oficial este de 1 septembrie 2023.

Însă, potrivit edilului din Cluj Napoca, consorțiul de firme care a câștigat licitația va avea la dispoziție o perioadă de 12 luni de zile pentru proiectare, după care va urma o perioadă de analizare a proiectului și emiterea autorizației de construire.

”Ordinul de începere a lucrărilor este 1 septembrie, conform solicitării adresate de către constructori, ei ne-au solicitat pentru a putea pregăti demararea lucrărilor pentru că este un proiect de mare anvergură, ne-au solicitat să emitem ordinul de începere cu data de 1 septembrie”, a spus primarul Emil Boc.

Clujul va avea metrou

Magistrala de metrou din Cluj Napoca va străbate orașul de la vest la est, și va avea denumirea de M1, contractul fiind semnat deja cu firmele care vor realiza proiectul în data de 25 mai 2023.

Metroul din Cluj ar urma să aibă 21 de stații, costul final pentru proiectul propus de Primărie fiind de nouă miliarde de lei, din care 1,5 miliarde de lei sunt bani alocați prin PNRR.

Asocierea Gulermak (Turcia) – Alstom – Arcada și-a luat angajamentul de a finaliza lucrările într-o perioadă de opt ani de zile, din care șapte ani execuția propriu zisă și un an proiectarea.

Metroul va duce la decongestionarea traficului

Studiile de fezabilitate făcute pentru acest proiect arată cu metroul din Cluj Napoca va avea o frecvență de circulație de 90 de secunde, va avea o lungime de 51 de metri, față de 112 metri la București, și va putea transporta maxim 540 de pasageri, față de 1.200 cât transportă garniturile de la Metrorex.

De asemenea, trenurile vor fi complet automate, fără să aibă un mecanic conductor la bord.

„Construcția unei linii de metrou ușor, cu 19 stații subterane în tehnologie „rail” șină de cale ferată, cu o capacitate transport nominală/maximă la interval de 90 sec: 15.200/21.600 pasageri / oră și sens (40 trenuri / oră și sens) și un depou suprateran. Cluj Napoca este al doilea oraş din România după numărul de locuitori, iar valorile de circulaţie pe DN 1 Floreşti – Cluj Napoca sunt comparabile cu cele de pe DN 1 Otopeni – Bucureşti (şosea cu 6 benzi)”, se arată în Nota de Fundamentare a proiectului de Hotărâre a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici.