Autoritățile portuare din Sulina au fost solicitate să intervină pentru stingerea unui incendiu izbuncnit la bordul unei nave sub pavilion Sierra Leone. Împreună cu echipele de salvare, mebrii echipajului au reușit într-un final să stingă flăcările.
Agenția Română de Salvare a Vieții Omenești pe Mare a fost solicitată să intervină pentru stingerea unui incendiu izbucnit la o navă ancorată lângă Sulina. Deși flăcările au cuprins sala motoarelor, echipajul a refuzat să părăsească nava. Salvatorii au reușit să lichideze incendiul.
Incendiu la o navă ancorată în rada Sulina
Căpitănia Sulina a fost informată în ieri jurul orei 19:30 că la bordul navei Princess Mariam, sub pavilion Sierra Leone, a izbucnit un incendiu în compartimentul mașini. Acțiunea de salvare a echipajului a fost îngreunată din cauza faptului că autoritățile portuare nu au putut comunica cu membrii echipajului.
Echipajul navei este format din 16 persoane, egipteni și sirieni, iar încărcătura constă în 4.710 tone de uree depozitate în saci. Vasul naviga pe ruta Trabzoni-Reni și este ancorată în rada Sulina din 28.02. Căpitanul vasului sub pavilion Sierra Leone a solicitat ajutor prin canalele internaționale. La scurt timp, din portul Sulina au plecat nava SAR APolo și remorcherul Sulina 2.
Echipajul a refuzat să părăsească vasul
În jurul orei 20:00 Centrul de coordonare a acționat cu CO2 pentru stingerea incendiului izbucnit în compartimentul mașini. Flăcările au fost în cele din urmă lichidate de echipajul navei și cel al remorcherului Sulina 2.
Verificările au continuat până în jurul orei 23:30, moment la care comandantul vasului a anunțat că nu mai are nevoie de asistență. Navele de salvare au revenit în portul Sulina în jurul orei 23:15, iar remorcherul Sulina 2 a terminat misiunea de salvare la 23:30, potrivit stiripesurse.ro.
Incendiu stins de echipajul navei și salvatorii de la MRCC
Nava sub pavilion Sierra-Leone a rămas pe loc, iar echipajul a rămas la bord în pofida faptului că vasul a rămas fără curent electric. Cosmin Laurențiu Dumitrache, directorul general ANR și Nicolae Răduș, căpitanul șef al portului Sulina, au fost cei care a coordonat acțiunile de salvare.
Potrivit convențiilor internaționale fiecărui stat cu ieșire la mare îi revina obligația de a asigura asistență navelor și aeronavelor aflate în pericol pe mare sau a persoanelor căzute peste bord. Centrul Maritim de Coordonare al Acțiunilor de Salvare (MRCC) funcționează în baza Convenției internaționale SAR (Search and Rescue).