În ritm de melc, pe „Podul Prieteniei”

Podul peste Dunăre dintre orașul bulgar Ruse și cel român Giurgiu a devenit un adevărat coșmar pentru șoferi

Weekend de foc pentru șoferii care au fost nevoiţi să iasă din ţară prin Vama Giurgiu-Ruse. Cozi care se întindeau pe cinci kilometri, nervi întinși la maxim și combustibil risipit fără ca mașina să se miște. Acesta a fost „meniul” complet pe care l-au servit conducătorii auto care au trecut podul peste Dunăre. Aglomeraţia s-a format din cauza lucrărilor de reabilitare la partea română a „Podului Prieteniei”, iar mașinile au circulat pe o singură bandă. Potrivit reprezentanţilor Ministerului Transporturilor, lucrările de reabilitare la podul peste Dunăre, Giurgiu-Ruse, vor fi finalizate în primul trimestru al anului 2016, însă până la data de 20 noiembrie 2015 va fi turnat un prim strat de asfalt pe toată lungimea podului aferentă părții române. Această amplă lucrare presupune o reabilitare structurală care constă în înlocuirea integrală a sistemului rutier din plăci prefabricate, straturi asfaltice, sablarea și vopsirea tablierului metalic. Până când autorităţile vor termina lucrarea începută, șoferii care vor alege această rută pentru plimbări în străinătate sau cei de pe TIR-uri care transportă marfă perisabilă vor fi nevoiţi să se înarmeze cu răbdare. Podul de la Giurgiu este construit din oţel și leagă malul orașului bulgăresc Ruse de cel românesc Giurgiu, iar această lucrare se efectuează după 61 de ani de la data la care a fost dat în folosință.

Rute ocolitoare

Pentru a-i mai liniști pe șoferii care au îndurat ore întregi ca să traverseze podul de la Giurgiu, CNADNR le recomandă acestora, pentru trecerea în Bulgaria, să folosească și punctele alternative: Calafat( rutier), Bechet (trecerea cu bacul), Zimnicea (trecerea cu bacul), Călărași (trecerea cu bacul), Negru Vodă (rutier) și Vama Veche (rutier).