În 2019 Oradea, Oradea era mediatizată ca fiind campioana electromobilității. Aceasta după ce primarul de atunci, Ilie Bolojan, creditat cu o cotă de încredere de care probabil nu se bucură nici un om politic din România, a anunțat că va monta 16 stații de încărcare a mașinilor electrice pe domeniul public.
Mulți orădeni au luat în serios promisiunea și și-au luat mașini electrice. Trei ani mai târziu constată că a fost doar o promisiune, deși investiția de 2,5 milioane lei urma să fie realizată cu bani de la Administrația Fondului de Mediu.
Au funcționat o zi
Mircea e un orădean care are o mașină electrică și în disperare de cauză s-a adresat redacției reclamând că stațiile au funcționat o zi, iar acum “sunt scoase și din aplicația evoconnect”.Proprietarii de mașini electrice pur și simplu vânează un loc pentru încărcare. Stațiile montate nu numai că nu sunt funcționale, dar se și deteriorează văzând cu ochii.
“E strigător la cer! Deja de când stau degeaba se decojesc și autocolantele de pe ele, cele prin care e anunțată finanțarea”, spune orădeanul.Marius Moș, șeful Direcției Managementul Proiectelor cu Finanțare Internațională din cadrul Primăriei Oradea explică că proiectul nu e finalizat și din cauza altor lucrări derulate în oraș care i-a împiedicat să predea amplasamentele.
Pe hârtie, Oradea are 22 de stații de încărcare, din care 6 sunt funcționale, iar oamenii trebuie să stea la coadă ca să-și încarce mașinile. “Contractul pentru realizarea stațiilor a fost prelungit”, transmite Moș. Când se va finaliza proiectul , orădenii își vor încarca mașinile contracost. Acum plătesc doar locul de parcare pe perioada în care le încarcă :3 lei/oră, adică 15 lei pentru încărcarea lentă.