Noul an școlar a început și pentru cei aproximativ 100 de copii din comunitatea Giulești-Sârbi, incluși în cadrul Programului Integrat de Educație pentru Diversitate (PIED). După o vară plină de distracție, copiii s-au întors în bănci, echipați cu rechizite noi, donate prin intermediul proiectului!
Vacanța a trecut repede și datorită activităților la care au participat, precum vizite la muzee, plimbări din parc, ieșiri la bowling și în Orășelul Copiilor, mers la cinema, dar și două tabere la mare.
Dintre toți cei 100 de beneficiari ai proiectului, 20 sunt nou-veniți, abia intrați în clasa pregătitoare. Proiectul PIED se derulează în încinta Şcolilor Generale nr. 161 şi nr. 153 din Sectorul 6, având ca beneficiari copii cu vârste cuprinse între 6 si 15 ani, inclusiv de etnie romă, din cartierul Giuleşti – Sârbi. Scopul principal este acela de a reduce cazurile de abandon școlar din sector, identificate în special în comunitatea respectivă.
Mai mulți factori, printre care situația materială precară, anturajul și lipsa de supraveghere a copiilor din zona Giuleşti Sârbi, au dus la inițierea Programului, în anul 2015. Prin intermediul acestuia, elevii defavorizați primesc servicii complexe de tip afterschool: supraveghere și sprijin la efectuarea temelor; meditații prin metode educative nonformale; o masă caldă sau o gustare, zilnic; consiliere psihologică și educațională. În plus, activitățile programului s-au adresat și părinților, care au putut interacționa în cadrul unei cafenele publice.
Reacțiile pozitive venite din partea comunității au convins autoritățile locale de utilitatea programului. Începând din anul 2017, a fost decisă continuarea proiectului pe o perioadă de încă 5 ani, cu finanțare exclusivă de la bugetul local al Sectorului 6.
La acest succes au contribuit atât efortul lucrătorilor sociali implicați zilnic în activitățile proiectului și sprijinul venit din partea unităților de învățământ și a cadrelor didactice, cât și dorința oamenilor din comunitatea Giulești-Sărbi de a le oferi un viitor mai bun copiilor lor.