Cum poți să devii impresar de fotbal. Înghesuială la examenul FIFA pentru agenți

Fotbal. Sursa foto: Arhiva EVZ

Plimbări multe, meciuri de fotbal pe cele mai mari stadioane ale lumii, încasări de zeci, sute sau chiar milioane de euro. Toate acestea au transformat meseria de agent FIFA într-una dintre cele mai râvnite.

Peste 10.000 de candidați s-au înscris la al doilea examen FIFA pentru agenţii de fotbal care va avea loc pe 20 septembrie, cu 400 candidaţi mai mulţi decât la primul, transmite EFE.

Începând cu 1 octombrie, vor intra în vigoare noile regulamente privind activitatea impresarilor impuse de FIFA, care vrea să introducă un plafon la comisioanele agenţilor de maxim 3% din orice transfer şi de maxim 200.000 dolari sau de 5% din acordurile mai mici de 200.000 dolari.

FIFA a plafonat câștigurile impresarilor

Va exista un plafon de 10% din câştiguri, atunci când agenţii acţionează pentru clubul care vinde jucători. Noile reguli impun, de asemenea, agenţilor să deţină o licenţă, pentru care trebuie să treacă un nou examen până la 1 octombrie.

Federaţiile din Anglia, Brazilia, SUA, Spania şi Belgia au avut cei mai mulţi candidaţi la examenul ce va avea loc pe 20 septembrie.

Ce este un impresar sportiv

Pentru a ajunge impresar de fotbal, mai întâi de toate trebuie să cunoașteți extrem de bine acest sport. De asemenea, pe lângă ochiul foarte fin, flerul vostru și dorință, mai trebuie să aveți și foarte multă cultură generală fotbalistică. Mai bine spus, să cunoașteți cluburi de fotbal de cele de copii până la cele de Champions League.

Agenții sportivi sunt persoane alocate legal pentru a reprezenta interesul personalităților sportive profesionale, cum ar fi sportivii și antrenorii, în special în negocierile contractelor.

Practic, ei trebuie să se ocupe de sponsorizare, să-și procure locuri de muncă și să negocieze contracte de avizare pentru sportivul pe care îl reprezintă.

Agenții sportivi acționează în interesul clienților lor. Ei îi ajută să obțină oferte de aprobare, să negocieze pentru un salariu mai mare, să gestioneze publicitatea negativă și atunci când încep și după câțiva ani de joc.

Agenții sportivi reprezintă cel mai bun interes al clienților lor. De asemenea, se ocupă de sponsorizări, relații publice și planificare financiară.