Noi imagini spectaculoase cu cea mai înaltă construcție din România. Este vorba despre podul suspendat de la Brăila, de peste Dunăre. Aceasta este cea mai scumpă lucrare de infrastructură realizată în ultimii 30 de ani. Marți, 28 iunie, constructorii vor monta și ultimul tablier metalic al podului, conform ultimelor informații.
Săptămâna viitoare, marți, 28 iunie, va fi montat ultimul tablier metalic al podului de peste Dunăre, a anunţat Irinel Scrioşteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor. Oficialul guvernamental a precizat că la începutul lunii iulie va începe și operaţiunea de sudare a segmentelor la poziţia finală.
În total, sunt 86 de segmente de tablier metalic, care formează structura suprafeţei de rulare a podului de la Brăila. Conform informațiilor oficiale, fiecare segment al tablierului metalic are o greutate de aproximativ 250 de tone și au fost realizate pe şantierul naval Brăila.
Totodată, a mai anunțat secretarul de stat, se lucrează intens la terasamentele aferente drumurilor de acces pe malul dinspre Tulcea, cât şi pe cel dinspre Brăila.
„Având în vedere promisiunea constructorului de a termina lucrarea, până în decembrie anul acesta, depunem toate eforturile pentru a-l sprijini să-şi respecte angajamentul”, a transmis Irinel Scrioşteanu, într-o postare pe Facebook.
Obiectivul de la Brăila va fi ultimul pod de peste Dunăre, înainte de vărsarea în Marea Neagră, cel mai mare din România şi al treilea din Europa ca dimensiune.
Cum va arăta podul de la Brăila
Potrivit descrierii pe care a făcut-o secretarul de stat, investiția, considerată cea mai mare din ultimii 30 de ani, presupune amenajarea a 23 kilometri de drum, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul judeţului Tulcea. Deasupra Dunării, podul suspendat va avea o lungime 1,9 kilometri. Acesta are trei deschideri, una principală, de 1.120 m şi două deschideri laterale de 489,6 m pe malul dinspre Brăila şi de 364,6 m pe malul dinspre Tulcea.
De o parte şi de alta sunt prevăzute două viaducte de acces în lungime de câte 110 m fiecare. Drumul principal va avea două benzi pe sens şi va lega judeţul Brăila de judeţul Tulcea, iar drumul de legătură spre Măcin va avea o bandă pe sens, în lungime de 4,3 km. Vor fi realizate intersecţii giratorii, 33 de poduri, podeţe, pasaje şi o staţie de taxare.
Pilonii pe care se sprijină podul au 192 m înălţime, de la partea superioară a fundaţiei şi sunt localizaţi în aproprierea malurilor. Fiecare este prevăzut cu scări şi lift, accesul fiind permis din benzile de întreţinere localizate pe ambele părţi ale tablierului. La pilonul din Brăila sunt 72 piloţi de 40 metri lungime, iar la pilonul din Tulcea sunt 72 piloţi de 38 metri lungime.
În cadrul Master Planului General de Transport, podul figurează ca parte a Drumului Expres Buzău – Brăila – Tulcea – Constanţa, planificat a se realiza în perioada 2020 – 2030. Acest drum va lega Nordul Munteniei şi Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se află Delta Dunării.