Potrivit Asociației Pro Infrastructura, stadiul lucrărilor este de doar 45% la primul tronson al drumului și nu prea sunt șanse ca acesta să fie finalizat în acest an. Ceva mai bine merg lucrurile la tronsonul dintre Balș-Slatina, dar și aici un pod dă mari bătăi de cap constructorului.
Asociația Pro Infractura un postat un video care prezintă care este stadiului lucrărilor în acest moment. „Tronsonul 1 al Drumului Expres Craiova-Pitești este încă departe de finalizare, stadiul fizic actual fiind în jur de 45%. Chiar dacă italienii de la Tirrena Scavi au reușit parcă să intre într-o treaptă de viteză superioară, șansele ca lotul de 17,7 km să fie inaugurat în acest an sunt în continuare foarte mici“, se arată în postarea de pe Facebook a Asociației Pro Infrastructura.
Mai este mult de lucru
Potrivit sursei citate, mai este mult de lucru pe acest tronson și este greu de crezut că lucrările vor fi finalizate în termenul prevăzut în contract. „Multe structuri sunt încă la nivel de fundație, doar pe câteva având (o parte din) grinzi instalate. Nici nu mai vorbim de armare și suprabetonare. Pe partea de terasamente se vede luminița de la capătul tunelului, având o scurtă zonă cu balast stabilizat și asfalt de test.
Riscul de a ieși din termenul contractual este foarte mare, antreprenorul trebuind să facă tot posibilul să accelereze ritmul pentru a finaliza lucrările în primăvara anului viitor, în caz că va rata luna decembrie 2022“, se mai arată în postarea Asociației.
Mai bine între Balș și Slatina
O altă secțiune a drumului expres Craiova-Pitești este în lucru. Porțiunea Balș-Slatina, de 39,85 km, are ca termen de finalizare data de 1 mai 2022.
„Constructorul (român Umbrărescu), UMB, a avansat bine în sezonul rece, și, dintre cele trei puncte critice majore, două sunt ca și rezolvate: podul peste Olteț și culeea de est a podului peste Olt și Balta Milcov. Însă zona subtraversărilor de la Găneasa este cea care ne dă emoții. Încă nu avem informații clare dacă, tehnic și birocratic, execuția celui de-al doilea pod feroviar peste DEx12 se poate face sub trafic.
Dacă da, atunci avem toate șansele să circulăm de 1 mai, evitând complet cele două orașe în care șoferii pierd chiar și 90 de minute. Dacă nu, tranzitarea zonei va da în continuare dureri de cap. Și mai grav este că, dacă podul feroviar nu se poate construi sub trafic, inaugurarea se poate amâna cu multe luni, posibil chiar spre finalul verii“, se arată într-o altă postare pe Facebook, a Asociației Pro Infrastructura.