Angajatorii vor trebui să plătească, până pe 25 ianuarie, pentru ultima oară, comisionul aferent păstrării şi verificării cărţilor de muncă, de luna aceasta ele fiind înlocuite cu registrul electronic de evidenţă a salariaţilor.
Tot până la data de 25 ianuarie 2011, patronii vor trebui să depună la inspectoratele de muncă şi dovezile de calcul al drepturilor salariale aferente lunii decembrie 2010., în afară de comisionul datorat statului, potrivit unui comunicat de la Inspecţia Muncii. Astfel, potrivit reprezentanţilor instituţiei, de la 1 ianuarie 2011 încetează existenţa carnetului de muncă, după această dată evidenţa muncii realizându-se electronic prin intermediul registrului general de evidenţă a salariaţilor. Ca atare, nu se vor mai depune la inspectoratele teritoriale de muncă actele privind executarea, modificarea, suspendarea şi încetarea contractelor individuale de muncă. Fără comisioane din februarie În plus, din luna februarie, pentru luna ianuarie 2011, angajatorii nu vor mai fi obligaţi să achite cele două comisioane datorate inspectoratelor de muncă. Primul este de 0,75% din fondul lunar de salarii şi era datorat de angajatorii cărora inspectoratele teritoriale de muncă le păstrează şi le completează carnetele de muncă. Al doilea comision, de 0,25% din fondul lunar de salarii, trebuia plătit de angajatorii cărora inspectoratele teritoriale de muncă le prestează serviciile constând în verificarea şi certificarea legalităţii înregistrărilor efectuate de către aceştia. De asemenea, nu se va mai întocmi şi depune nici declaraţia aferentă comisionului datorat, potrivit Inspecţiei Muncii. Cei care au nevoie de informaţii suplimentare legate de eliminarea vechilor carnete de muncă pot suna la Inspecţia Muncii – aparatul central la numerele 021.302.70.54 (persoană de contact Popescu Daniela – inspector de muncă) sau 021.302.70.89 (persoană de contact Pop Lizeta – inspector de muncă), dar şi la inspectoratele teritoriale de muncă din ţară.