Un supermarket britanic a decis să pună pe rafturi doar borcane goale de cafea. Acstea sunt înlocuite la achitare cu borcanele reale.
Borcane goale în supermarket. În încercarea de a opri hoții din magazine, Spar a luat o decizie neașteptată. A pus pe rafturi borcane goale de cafea. Borcanele reale pentru clienții plătitori sunt oferite la casă. Deşi preţurile sunt mai mici ca în alte supermarketuri, unii cumpărători nu se pot hotărî să scoată din buzunar 7,25 lire sterline pentru Nescafe Gold Blend.
Supermarketul pune doar borcane goale pe rafturi
Un localnic a declarat pentru Mirror: „Sărăcia și disperarea sunt la niveluri record. Oamenii se bazează pe furturi din magazine și pe băncile alimentare pentru a supraviețui”.
Unii cumpărători sunt de-a dreptul îngroziți de prețul de 6,99 lire sterline al unui recipient minuscul de L’Or Classic. Alții au devenit furioși după ce au luat un Nescafe Gold Blend Alta Rica și au realizat că acesta costă 5,55 lire sterline.
În cele 200 g de Nescafe Orginal de 200 g, care costă 5,50 lire sterline sau Douwe Egberts Pure Gold de 4,29 lire sterline, nu există niciun gram de cafea.
Lucrătorii trebuie, de asemenea, să pună la vedere borcane fictive de 95g de Nescafe Gold Blend de 3,65 lire sterline și Kenco, Rich, Smooth sau Decaf, de 3,50 lire sterline. În mod surprinzător, chiar și cea de 95 g de Nescafe Original, de 3,09 lire sterline, este goală.
Pe un afiș de pe raft scria: “Dacă aveți nevoie de orice produs expus, vă rugăm să îl duceți la casele de marcat.”
În prezent, singurul tip de cafea pe care hoții din magazine pot pune mâna este marca proprie a magazinului, care costă 2,99 lire sterline.
De ce rămân ridicate preţurile la cafea
Preţul angro al boabelor de cafea arabica a scăzut în anul curent. Anul trecutrecolta de cafea a atins cel mai ridicat nivel din ultimul deceniu. Consumatorii plătesc în continuare preţuri ridicate pentru o ceaşcă de cafea. Asta pentru că firmele trebuie să rezolve problema stocurilor de boabe de cafea cumpărate în 2022. Apoi să le adapteze la costurile mai mari cu ambalajele şi energia.
Anul următor, decalajul dintre scăderea preţurilor pe piaţa cafelei şi ceea ce plătesc la final consumatorii ar urma să dispară. Prognozele au fost făcute de producătorul italian Luigi Lavazza SpA.