Honda a tranchilizat noul Civic

Honda a tranchilizat noul Civic

Honda a liniştit cu profesionalism noul Civic. Modelul compact japonez a devenit astfel o alternativă reală la Volkswagen Golf. Chiar şi cu un design exterior care divizează opiniile

Noua generaţie a compactului Honda Civic produce rumoare. Nu din pricina designului curios, o reinterpretare mai puţin izbutită a motivului SF propus de vechiul model. Schimbările esenţiale n-au nicio legătură cu aspectul exterior, ci cu însăşi personalitatea maşinii japoneze. La solicitarea expresă a clienţilor, Honda a tranchilizat Civicul cu patimă. După care i-a aplicat un tratament cu materiale sustrase parcă din magazia Volkswagen. Sportivitatea zgâlţâitoare este doar o amintire. În locul ei, un confort îngrijit, care pune în dificultate gama imediat superioară, Accord. Civic concurează pe aglomeratul şi importantul segment C cu "etalonul" Volkswagen Golf, Opel Astra, Ford Focus, Renault Megane, Mazda3 sau Toyota Auris. Deşi noul model este mai bine dotat, Honda nu a schimbat preţul minim al modelului comercializat în ţara noastră - 17.968 de euro cu TVA - unul şi aşa mare pentru acest segment (chiar dacă echiparea de bază este dintre cele mai bogate).

Alături de ABS, VSA (controlul stabilităţii), şase airbaguri, climatizare, geamuri şi oglinzi electrice sau radio- CD au apărut jantele din aliaj uşor (16 inchi), luminile de zi cu tehnologie LED, sistemul start-stop şi slotul USB. Versiunile superioare (Sport şi Executive, puse în mişcare de "benzinarul" de 1.8 litri şi 142 CP) oferă, în premieră, o cameră video pentru mersul înapoi, dar şi tapiserie din piele, sistem de navigaţie, cruise-control, sistem audio premium şi jante mai mari. Gama compactă Honda Civic este completată de versiunea Sedan. Berlina compactă concurează VW Jetta, Renault Fluence şi Toyota Corolla.

O caracteristică interesantă a berlinei este aceea că are un portbagaj mai puţin încăpător decât hatch-ul: 440 de litri faţă de 477. De asemenea, Civic Sedan este comercializat cu o singură motorizare - "benzinarul" de 1.8 litri. Anul viitor, Honda va pune pe Civic un turbodiesel de 1.6 litri. Unitatea cu patru cilindri în linie va dezvolta 120 de cai-putere şi un cuplu maxim de 300 Nm.

Producătorul susţine că noul motor are potenţialul de a elimina în atmosferă mai puţin de 100 de grame de dioxid de carbon pe kilometru - detaliu frapant, dacă avem în vedere că modelul hibrid Honda Insight are o amprentă poluantă superioară, 105 g CO2/km. PLUSURI

  • Volumul portbagajului
  • Transmisia manuală
  • Confortul şi calitatea materialelor
  • Echiparea de bază
  • Bancheta cu dublă rabatare

MINUSURI

  • Meniul computerului de bord
  • Ergonomia sistemului de infotainment
  • Poziţia înaltă a scaunului şoferului
  • Designul
  • Preţul minim al gamei

INFORMAŢII ESENŢIALE Honda Civic Model: hatchback compact Dimensiuni (L x l x h): 4,28 x 1,77 x 1,47 m Motorizări: benzină (1.4 - 99 CP, 1.8 - 142 CP) diesel (2.2 - 150 CP) Transmisie: 2x4 (faţă), 6+1 M / 5+1 A Performanţe de top*: 8,6 s (0-100 km/h), 217 km/h (vit. max) Consum oficial minim*: 4,2 l/100 km (urban-extraurban) Preţ minim cu TVA**: 17.968 euro Alternative: VW Golf (16.425 E), Ford Focus (16.300 E), Mazda3 (16.630 E) * corespund versiunii 2.2 - 150 CP, ** versiunea 1.4 - 99 CP Upgrade. Bord cu aspect futurist, dar calitate clasică, germană

Magic Seats. Bancheta cu şezut rabatabil permite depozitarea unor obiecte voluminoase

Prea sus. Poziţionarea scaunelor, afectată de amplasamentul rezervorului