Tommy Hilfiger şi-a început viaţa profesională vânzând blugi din portbagajul maşinii, în timpul liceului. A devenit apoi unul dintre cei mai cunoscuţi designeri americani.
Era doar un puşti american obişnuit dintr-o familie cu nouă copii, care îşi ducea traiul zilnic în Elmira, New York. Nu era prea bun la şcoală, îşi dorea să fie star rock sau să înceapă propria afacere. A reuşit să facă acest lucru vânzând jeanşi din portbagajul maşinii, în timpul liceului.
"Afacerea" s-a dovedit a fi un succes. Pasul următor al lui Thomas Jacob Hilfiger a fost să deschidă un magazin în Elmira, "People’s Place", unde vindea pantaloni mulaţi şi evazaţi tinerilor care doreau să urmeze trendul newyorkez. People’s Place devine un lanţ de şapte magazine pentru tineri. Acesta a fost punctul de plecare pentru ceea ce avea să devină imperiul Tommy Hilfiger.
De două ori în faliment
Compania a fost fondată în 1992, însă drumul celui care profitase din plin de revoluţia blugilor din anii ’70 şi care îi învăţase pe corporatişti ce înseamnă cu adevărat conceptul de "casual friday" (ţinute lejere purtate vinerea) nu a fost uşor.
Vânzările brandului pentru tineri i-au permis lui Tommy să îşi cumpere un Porsche la vârsta la care alţii îşi pregăteau lucrările de licenţă. Lipsa de experienţă şi-a spus cuvântul, imediat: în 1977, "People’s Place" declară falimentul. Hilfiger se mută în Manhattan şi încearcă să îşi găsească o slujbă ca designer. El, un american, îşi dorea să "înoate" cu tupeu prin lumea sofisticată a designerilor italieni ori francezi. Multă vreme lucrează ca liber profesionist, până decide să îşi încerce încă o dată norocul: o nouă companie, de data aceasta de articole şi echipamente sportive. Iar faliment, iar o slujbă de designer, de data aceasta pentru firma de blue-jeans Jordache.
Norocul lui avea să se numească Mohan Murjani, un mogul în domeniul textilelor din India. Acesta deţinea licenţa pentru jeanşii Gloria Vanderbilt, cei mai vânduţi blugi "de firmă" la acea vreme. Îl contactează pe Tommy în 1984, deoarece avea planuri ambiţioase: voia să împrospăteze aerul creaţiilor Ralph Lauren. Astfel, îl alege pe Tommy pentru a crea modelele de jeans ale companiei Murjani International. Numele designerului este pus pe aceeaşi treaptă cu cele ale veteranilor Ralph Lauren, Perry Ellis şi Calvin Klein. În numai patru ani, campania reuşeşte să convingă 68% dintre newyorkezi să-l numească pe Hilfiger unul dintre cei mai importanţi cinci designeri. În 1986, vânzările Hilfiger se ridicau la 32 de milioane de dolari. Un an mai târziu, ele au ajuns la 70 de milioane de dolari.
În 1996, Hilfiger a vândut de 500 de milioane de dolari, iar veniturile companiei au crescut cu peste 60% faţă de anul precedent. Compania a trecut printr-o pasă proastă la începutul anilor 2000, însă perioada a fost învinsă prin promovare. Lauren Bush, nepoata lui George W. Bush, a apărut pe podium pentru a prezenta haine Hilfiger, iar fiica designerului, Ally, moştenitoarea imperiului de modă, a fost de acord să apară într-un reality show.
Pian şi yoga
Numele Tommy Hilfiger acoperă acum o gamă largă de produse: haine, ochelari de soare, ceasuri, parfumuri sau genţi. Practic, imaginaţia vizionarului designer nu are limite. Combinând stilul aristocratic cu viziunea modernă, a reuşit să devină unul dintre cei mai respectaţi creatori din branşă. A avut şansa să lucreze cu Mick Jagger, David Bowie şi Gwen Stefani şi, în plus, a creat pentru cele mai frumoase femei din lume, de la Beyoncé la Naomi Campbell.
Astăzi, Tommy îşi permite să vorbească lejer despre propria persoană: "Muza mea e Grace Kelly. În timpul adolescenţei, jucam fotbal american, boxam şi schiam. Mi-ar plăcea să învăţ să cânt la pian. Îmi place să fac yoga dimineaţa".
În ceea ce priveşte succesul, are fraze mai lungi: "Care este secretul succesului? În realitate nu e nici un secret: un amestec de creativitate, fler şi asumare a riscurilor, coordonare şi noroc. Ca să reuşeşti trebuie să te înconjori de oameni minunaţi, care să te ajute să progresezi. Ca să ai succes trebuie să te reinventezi în mod constant, cu fiecare nou album sau fiecare nou sezon, şi asta păstrându-ţi în permanenţă stilul pe care fanii sau clienţii îl apreciază. (...) Cred că sinceritatea te ajută în viaţă mai mult decât orice fel de minciună".
<iframe width="633" height="315" src="http://www.youtube.com/embed/jD6hsXNIpfs?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe> 1,6 miliarde de dolari este preţul cu care Tommy Hilfiger şi-a vândut corporaţia în 2006. Aceasta a fost cumpărată apoi de Calvin Klein, în 2010, cu 3 miliarde de dolari