Probleme pentru românii cu facturi de la Electrica. Patru milioane de clienţi Electrica vor primi cu întârziere facturile pentru că sistemul n-a fost reparat după atacul cibernetic de săptămâna trecută. „Ne aflăm în imposibilitatea de a prelua solicitările dumneavoastră”, a spus compania Electrica.
Probleme pentru românii cu facturi de la Electrica
„Aveam o factură din Braşov pe care n-o primisem la adresă. Şi am venit aici să iau o copie a facturii să achit. Dar nu pot să aflu nici online, nici fizic, nimic, deocamdată. Nu este activitate. S-a ars toată baza de date, am înţeles. La nivelul întregii ţări”, spune un client.
„E ceva surprinzător. O companie atât de mare să se confrunte cu o situaţie de genul ăsta. Pare foarte gravă situaţia şi trebuie să o rezolve cumva”, spun alţi clienţi.
Ce spune Sebastian Burduja
Ministrul Energiei Sebastian Burduja a spus că anumite servicii sunt încă cu probleme și că încearcă să rezolve situația cât mai repede.
„Anumite servicii sunt încă cu probleme. Virusul a fost detectat, controlat şi curăţat. Acum e doar o chestiune de a reveni la capacitate maximă, pentru că sunt sute de staţii de lucru”, spune Sebastian Burduja, Ministrul Energiei.
Hackerii au cerut răscumpărare, dar Electrica a refuzat
Hackerii au cerut răscumpărare câteva milioane de euro, sumă pe care Electrica n-a vrut să o plătească. În prezent, se ocupă de această problemă o firmă IT, însă va mai dura până când Electrica va funcţiona la fel ca înainte. Până se rezolvă problema, nu se pot emite facturile, nu poate fi transmis indexul, iar site-ul companiei nu merge.
„Ar trebui lămurită şi situaţia măsurării. În ce măsură echipamentele de măsură funcţionează astfel încât atunci când o veni factura ea să reflecte consumul real. Nu să reflecte un soi de estimat”, spune Corina Murafa, expert energie.