Hainele şi cărţile, printre cele mai cumpărate produse de pe internet în 2021
- Ștefan Dumitru
- 21 februarie 2022, 11:18
Romanii s-au adaptat în perioada pandemiei şi şi-au achiziţionat de pe internet produsele de care au avut nevoie.
Potrivit statisticilor, România se afla în primele locuri în ceea ce priveşte creşterile în sectorul comerţului electronic, cu o piaţă care este estimată la 6 miliarde de euro.
Produsele fashion, cele mai achiziţionate de pe internet
Potrivit unor rezultate transmise de platforma tehnologică 2Performant, care colaborează cu magazinele online, primul loc în ceea ce priveşte achiziţiile online în 2021 este ocupat de articolele Fashion, cu 363.300 de vânzări, înregistrându-se o creştere de 30% faţă de aul 2020.
Clienţii au profitat la maximum de diverse oferte, care, pe lângă cupoane de reducere au mai inclus: transport gratuit, summer sale, winter sale, Black Friday şi alte campanii de efect în rândul clienţilor.
În 2020, oamenii au fost interesaţi, în special, de haine sport sau pentru casa, având în vedere că pandemia se instalase şi multe activităţi au fost blocate, fiind nevoiţi să studieze sau să lucreze de acasă. În 2021 însă a revenit interesul pentru ţinutele office, haine de stradă sau pentru haine elegante, pe fondul reluării unor activităţi sociale sau evenimente private.
În perioada 1-14 noiembrie, când au avut loc campanii Black Friday, cumpărătorii au căutat reduceri la haine şi încălţăminte şi nu au mai stat pe gânduri, achiziţionându-le pe cele mai interesante pentru ei. Astfel ca pe platformă mai sus amintită au fost înregistrate creşteri cu 62.8% ale vânzărilor fashion, cu o urcare de 86,3% a valorii acestora.
Oamenii au cumpărat şi multe cărţi, filme sau muzica
Pe poziţia secundă a vânzărilor prin această platformă s-au situat cele din categoria Books, Movies and Music, unde au fost înregistrate 338.200 de vânzări. Pentru că au petrecut mai mult timp acasă, oamenii au fost interesaţi de reduceri la cărţi, reuşind astfel să-şi achiziţioneze titluri care aşteptau de mult în wishlist.
Pe locul 3 se situează achiziţiile din zona Beauty, cu 145.500 de vânzări, iar pe 4 articolele Home and Garden, cu 80.100 vânzări.
Câţi bani aloca romanii pentru cumpărăturile online
Fie că aleg să cumpere produsele la preţ întreg de pe internet sau că optează pentru achiziţii în baza unui voucher de reducere, un lucru este clar: în 2021, romanii au avut la dispoziţie un buget mai generos pentru shopping online. Valoarea medie a coşului de cumpărături a fost de 52,6 euro, cu 5,8% mai mult faţă de anul anterior.
Potrivit specialiştilor, acest lucru înseamnă că romanii au început să se obişnuiască şi să acorde mai multă încredere comerţului electronic. Dispozitivele de pe care ei îşi fac cumpărăturile sunt într-o proporţie de 69% telefoanele mobile, iar 29,8% dintre cumpărători comanda de pe desktop, cu menţiunea că în cazul achiziţiilor importante şi cu o valoare mai mare oamenii au optat pentru ultima variantă.
În 2021 a crescut şi frecvenţa cu care se fac achiziţii de pe internet. Consumatorii au început să fie mai atenţi la preţuri, la caracteristicile articolelor şi la informaţiile despre retur, acest lucru fiind o consecinţă a documentarii în privinţa produselor respective.