Guvernul va aproba în ședința de luni, 19 decembrie, exproprierile din proiectul Drumului Expres Cluj Napoca-Autostrada Transilvania. Este vorba de o șosea cu o lungime de aproximativ cinci kilometri. Această șosea va facilitaA legătura dintre Cluj și Autostradă.
Conducătorii auto care vor vrea să intre în Cluj din Autostrada Transilvaniei vor folosi două noduri rutiere. Este vorba de Turda și Gilău. Șoferii trebuie să parcurgă distanță destul de mare pe DN 1 prin Feleacu și Florești. Este important de precizat că aceste două rute sunt destul de aglomerate.
Guvernul își va da acordul, luni, 19 decembrie, pentru a expropria 655 de imobile. Este vorba de o suprafață de 750.000 de mp, iar valoarea despăgubirlor este de 1,6 milioande de lei. Investiția pentru realizarea drumului a fost estimată la aproximativ 663 de milioane lei, iar durata de execuția va fi de 18 luni. În cazul în care Executivul nu va face exproprierile până la sfârșitul anului 2023, proprietarii vor primi banii în funcție de grilele notarile din 2023, se precizează în proiectul de Hotărâre de Guvern.
Care este schema de construcție a Drmului expres
Drumul expres va avea o lungime de cinci kilometri. Profilul drumului care va lega Clujul de Autostrada Transilvaniei va avea o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri și un acostament lat de 2,25 metri. De asemenea, va fi și un spațiu median de trei metri lățime în care vor fi montate separatoarele de sens. Proiectul mai presupune și șapte poduri și viaducte din care cel mai lung va fi la kilometrul patru peste Valea Racilor. Va mai fi un viaduct cu șase deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri.
La intersecția cu DN 1 va fi prevăzut un nod rutier tip trompetă. Traseul în planul Guvernului începe din autostrada A3. În zona respectivă va fi amenajat un nod rutier tip trompetă simplă. Acesta va avea prevăzute bretele de intrare ieșire cu câte două benzi pe sens: – bretea Gilău – Tureni – lungime = 1.487 m; – bretea Tureni – Turda – lungime = 1.052 m; – bretea Turda – Tureni – lungime = 1.297 m; – bretea Tureni – Gilău – lungime = 1.189 m.
Drumul expres se intersectează cu terenuri agricole
Traseul drumului se va intersecta cu drumul județean DJ 103Z la km 3+087, dar și cu câteva drumuri agricole/vicinale la km 0+260, km 0+400, km 2+850, km 3+620, km 3+640, km 3+870, km 4+270, km 4+525, km 4+560. Așadar, este nevoie de reabilitarea traseului. Drumul expres va traversa râul Valea Racilor la km 4+410 printr-un viaduct. Între km 0+640 – km 1+350, traseul se suprapune peste râul Negroteasa, iar drumul va fi deviat pe o lungime de aproximativ un kilometru, notează Punctul.ro.
Drumul expres se va inersecta și cu DN 1 la km 457+750. Proiectul prevede în acest loc să fie amenajar un nod rutier tip trompetă simplă, având prevăzute bretele de intrare – ieșire cu câte două benzi pe sens pe relațiile Cluj-A3 și A3-Cluj. În plus, pe relațiile Turda-A3, A3-Turda bretelele vor fi prevăzute cu câte o banda pe sens:
Nod DN 1 – Bretea A3 – Cluj – lungime = 756 m; Nod DN 1 – Bretea Cluj – A3 – lungime = 833 m; Nod DN 1 – Bretea A3 – Turda – lungime = 548 m; Nod DN 1 – Bretea Turda – A3 – lungime = 612 m.