„Grand Theft Auto 4“, jocul video produs de studiourile Take-Two Interactive Software Inc, a făcut furori marţi la lansarea oficială, scrie agenţia Reuters.
A fost lansată însă doar varianta destinată consolelor Sony PlayStation 3 şi Microsoft Xbox 360. Oamenii au format cozi uriaşe la intrările în magazine încă de la miezul nopţii pentru a cumpăra ultima versiune a jocului de acţiune, care combină „maşinile cu sexul, drogurile şi banii“, după cum îl caracteriza un fan entuziasmat. Mai mult, marţi, site-ul companiei a căzut din cauza numărului mare de vizitatori dornici să afle cât mai multe despre joc.
Lansarea GTA 4 este considerată evenimentul anului în industria de divertisment, cu vânzări care vor totaliza peste 400 de milioane de dolari numai în prima săptămână, după estimările analiştilor. Povestea este una „suburbană“.
Personajul principal din joc, un est-european emigrat în SUA, face afaceri cu droguri, împuşcă poliţişti şi bate prostituate. Acest lucru i-a atras o mulţime de critici din partea unor politicieni şi a unor grupuri pacifiste.
Lansarea GTA 4, prevăzută iniţial pentru octombrie anul trecut, a fost amânată deoarece producătorii au vrut să mai adauge câteva „artificii“ şi mai multă strălucire.
Recenziile prezintă deja jocul drept unul dintre cele mai bine realizate din istorie, o operă de artă care ar putea revoluţiona industria.
Electronic Arts se joacă cu banii
EA oferă două miliarde de doalri pentru achiziţionarea Take Two, imediat după ce concurenţa directă reprezentată de Viviendi a cumpărat Activision, la începutul acestui an, devenind astfel jucătorul major pe această piaţă. Implicaţiile lansării GTA 4 sunt mai mari decât supărarea unor gospodine îngrijorate de impactul jocului asupra odraslelor.
Pentru Take Two, dacă jocul are succesul preconizat, poate însemna o nouă creştere a “licitării” venite de la EA. Pe de altă parte, dacă eforturile criticilor vor fi vizibile, asta ar putea duce chiar retragerea ofertei, care oficial a expirat în februarie, dar neoficial a rămas valabilă. Logic ar fi însă să încerce o preluare mult mai avantajoasă în aceste condiţii.
EA a oferit la început 25 de dolari pe acţiune, a fost refuzată, apoi a încercat din nou, cu o scrisoare politicoasă în care urca la 26 de dolari. Cum va oscila acest preţ în continuare depinde numai de “gameri”, care au făcut ca unirea Vivendi cu Activison sa fie una de succes, după ce s-au îndrăgostit de unul dintre cele mai celebre jocuri ale acestei noi companii. E vorba de World of Warcraft, produs de Blizzard şi aflat în proprietatea Vivendi. Ca să reflecte schimbarea, au mers până la schimbarea brandului, fiind cunoscuţi acum drept Activision Blizzard.
Liderii de la Electronic Arts au făcut o mişcare şi mai îndrăzneaţă, lăsând a se înţelege că îi pot convinge pe acţionari să deschidă un proces împotriva managementului actual al Take Two dacă nu acceptă oferta, care depăşeşte cu mult preţul normal pe acţiune, care a variat anul trecut între 11,8 dolari şi 24,8 dolari. În plus, deja au apărut foarte multe plângeri legate de jocul care “îngheaţă” pe Playstation 3 şi e plin de bug-uri.