"Am discutat cu domnul ministru Dobre de mai multe ori azi (marţi, n.r.) să văd despre ce e vorba. Discuţia pe care a avut-o în acel comitet de promovare a României, nu (a fost, n.r.) de schimbare a siglei, a frunzei, ci de promovare a României prin lucruri foarte cunoscute, cum ar fi Dracula, Mioriţa şi aşa mai departe. De aici şi până la schimbarea siglei e cale lungă şi am văzut că domnul ministru Dobre a clarificat într-o declaraţie acest subiect", a declarat Sorin Grindeanu, după vizita de lucru de marți la Ministerul Afacerilor Interne, citat de News.ro.

”Oaia nu poate fi brandul turistic al României”, a spus Grindeanu , fără să spună, însă, dacă acest lucru nu este posibil pentru că nu i se pare bună ideea de oaie ca simbol turistic sau doar pentru că brandul nu mai poate fi schimbat până în 2020. Premierul a apreciat ca "discutabilă" alegerea din urmă cu câţiva ani a frunzei ca brand turistic.

Ministrul Turismului, Mircea Titus Dobre, a declarat marţi, la Parlament, că ministerul nu intenţionează să schimbe brandul de ţară, deoarece România ar trebuit să plătească 850.000 euro Comisiei Europene, fiind doar o discuţie „principială”, în condiţiile în care Ministerul Turismului trebuie să realizeze şase broşuri de promovare a ţării, care vor fi prezentate la târgurile interne şi internaţionale.

După ce ministrul Turismului, Mircea-Titus Dobre, i-a anunțat, săptămâna trecută, pe oamenii de afaceri din domeniu că dorește să schimbe brandul turistic al României, celebra frunză a Elenei Udrea, cu o oaie, reacțiile politicienilor nu au întârziat să apară. Fostul șef al statului, Traian Băsescu, l-a ironizat pe Dobre pentru demersul său, spunând că "dacă în loc de oaie s-ar pune un bou, cu siguranţă, ministrul ar fi foarte bine reprezentat".