Google a trecut la planul de dezactivare a Cookie-urilor, promis încă de la începutul anului. Odată cu această schimbare oficiali companiei pregătesc o altă strategie în ceea ce privește sfera reclamelor targetate.
Gigantul Google a făcut deja primii pași spre implementarea planului măreț. Astfel, din primele zile ale anului 2024, cookie-urile terţe vor dispărea din browser-ul Chrome. Pentru moment, măsura îi vizează doar pe 1% dintre utilizatorii acestuia.
Google renunță la o parte din cookie-uri
Oficialii companiei au anunțat încă de la începutul acestui an că vor renunța treptat la cookie-uri. Din 4 ianuarie 2024, 1% din utilizatorii browser-ului Chrome vor fi trecuți pe Privacy Sandbox.
Privacy Sandbox este un sistem de profilare a utilizatorilor, creat de Google. Acesta înlocuiește vechiile cookie-uri cu o nouă strategie de identificare a utilizatorilor. Noul sistem va folosi categorii de interese diferite. Mai mult, acestea vor putea fi modificate de utilizatori în funcție de reclamele pe care aceștia își doresc să le vadă.
Gigantul, încasări uriașe din reclame
Unele browsere au implementat de mult timp sisteme care permit blocarea acestor cookie-uri.
În schimb, Google nu a făcut pașii necesari pentru această schimbare, până de curând. Gigantul tehnologic are încasări uriașe din reclamele digitale.
Mai mult, vechiul sistem a fost eficient pentru companie, în drumul spre a-i targeta pe utilizatori.Conform planului anunțat de uriașa companie, de anul viitor, utilizatorii își vor putea configura propriile domenii de interes.
În finalul procedurii, datele strânse de la utilizatorii de internet vor fi cuprinse în Privacy Sandbox. Ulterior, aceste informații vor ajunge și la advertiseri.În viitor, Google ar intenționa să elimine complet cookie-urile.
Google, val de schimbări în 2023
Momentan, Mozilla Firefox și Apple Safari acceptă deja configurarea domeniilor de interes. Pe lângă eliminare cookie-urilor, Google a lucrat și la aspectul browser-ului. Astfel, Chrome testează momentan o interfață modernizată care utilizează transluciditatea.
Actuala interfață aduce modificări în zona filelor de fundal, precum și în structura barei de aplicații. Recent, compania a început să testeze pentru șu noul design pentru Chrome 115. Utilizatorii s-au arătat extrem de încântați să își poată configura singuri tipurile de reclame.