Germania stabilește un nou standard pentru transportul în comun. Va fi cel mai ieftin din lume

Sursa foto: EPA/RONALD WITTEK

Germania va lansa una dintre cele mai accesibile oferte de transport public din întreaga lume de la 1 mai, stabilind un nou punct de referință pentru a încuraja consumatorii să-și abandoneze mașinile și punând presiune asupra Berlinului pentru ca măsura să funcționeze.

Pentru doar 49 de euro (54 dolari) pe lună, germanii beneficiază de călătorii nelimitate cu toate autobuzele urbane, metrourile și tramvaiele din fiecare municipalitate din țară. Asta înseamnă că, cu un singur bilet – care se reduce la mai puțin decât costul unui espresso pe zi – poți călători cu autobuzele de-a lungul țărmurilor lacului Constance, la granița cu Elveția, și să traversezi portul Hamburg din Marea Nordului.

Trenurile locale şi regionale sunt incluse în aşa-numitul „Deutschland-Ticket”, dar nu şi serviciile interurbane mai rapide, deoarece ideea este de a încuraja oamenii să redirecţioneze călătoriile pe distanţe scurte.

Abonamentul se bazează pe popularul bilet de 9 euro

Abonamentul se bazează pe popularul bilet de 9 euro care a fost introdus vara trecută pentru a ajuta la gestionarea crizei energetice declanşate de războiul din Ucraina. În timp ce noua ofertă este considerabil mai scumpă, durata propusă de cel puţin doi ani depăşeşte cu mult perioada de probă de trei luni a predecesorului său şi indică faptul că transportul public devine o componentă a politicii naţionale, mai degrabă decât un simplu serviciu local.

Ca parte a lansării, cancelarul Olaf Scholz a vizitat joi un depou de autobuze din Berlin, susţinând planul, dar şi legându-şi reputaţia de succesul acestuia.

Schimbarea este extrem de necesară, deoarece Berlinul, unde se află sediile BMW, Mercedes-Benz şi Porsche, nu a reuşit să reducă prea mult emisiile din transporturi. Sectorul a ratat în mod regulat obiectivele de reducere a emisiilor de dioxid de carbon şi este departe de ritmul necesar pentru a reduce aproape la jumătate poluarea până în 2030.

Noul bilet este disponibil doar prin abonament

Noul bilet – disponibil doar prin abonament – ​​are un preț cu mult sub tarifele lunare normale. Pentru a compensa estimările inițiale ale veniturilor pierdute, guvernul federal va oferi 1,5 miliarde de euro pe an, iar cele 16 regiuni ale Germaniei au convenit să contribuie cu aceeași sumă. Orice costuri suplimentare vor fi, de asemenea, împărțite.

În ciuda criticilor, acordul asupra biletului a fost un act politic major pentru guvernul lui Scholz din Germania. A implicat ca mai mult de 60 de autorități de transport să accepte un bilet doar digital, o revoluție pentru Germania, unde taloanele de hârtie sunt adesea încă folosite, scrie theedgemarkets.com.