Germania schimbă direcția și încetează să mai acorde subvenții financiare pentru achiziția de mașini electrice. Este vorba despre programul de tip Rabla Plus care funcționează și în România. Banii vor fi investiți în dezvoltarea motoarelor pe carburanți sintetici.
Germania nu va mai subvenționa programele de achiziție a mașinilor cu propulsie electrică. Autoritățile de la Berlin consideră că este mult mai oportun să investească în dezvoltarea motoarelor care funcționează cu carburant sintentic. Industria auto care genereaza 70% din veniturile economiei din Germania, iar autoritățile nu vor să renunțe la ea.
Iar soluția propusă este dezvoltarea combustibililor sintetici de tipul eFUEL. Aceștia vor înlocui carburanții clasici extrași din petrol. Noile benzine benzine si motorine sunt produse în rafinării specializate prin electroliză, fiind extrase din apă.
Carburanții sintetici, fie că este vorba despre benzină, motorină sau GPL au o cifră octanică superioară. Astfel, odată cu producția acestora pe scară largă, mașinile care rulează cu carburanți fosili vor putea trece la combustibili sintetici. Cu avantajul de a nu emite dioxid de carbon. Singurele reziduri sunt NOx, într-o cantitate foarte mică.
Germania își protejează industria auto
Pe de altă parte, industria auto germană a pierdut startul în fața marilor producători de mașini electrice din Statele Unite sau China. Astfel, că guvernul de la Berlin nu vede cu ochi buni acordarea de subvenții pentru producători externi.
Drept urmare, Germania nu mai subvenționează cumpărarea mașinilor electrice. Banii economisiți vor fi investiți în motoarele pe carburanți sintentici. Aceștia poluează la fel de puțin. Autoritățile de la Berlin au anunțat că vor elimina sprijinul financiar pentru cumpărătorii de mașini electrice.
Industria auto germană a fost luată prin surprindere de avansul tehnologic al companiei Tesla și al producătorilor chinezi. Industra auto germană nu face față concurenței în domeniul mașinilor electrice, scrie autolatest.ro. Iar protecția industriei auto locale a devenit o prioritate, peste inițiativele ecologice ale Verzilor și ale UE. O soluție pentru motoarelele clasice poate fi combustibilul sintetic, iar Germania intenționează să mizeze pe acesta.
Șoferii germani evită motoarele electrice
De altfel, nici șoferii din Germania nu sunt tocmai convinși să folosească malini electrice. Conform unui studiu realizat de Deloitte, 85% dintre aceștia preferă alte tipuri de vehicule. Ei vorbesc despre dificultățile pe care le întâmpină în utilizare.
Studiul arată că 40% dintre cei chestionați optează pentru un hibrid pe benzină. Alți 45% spun că nu sunt dispuși să renunțe la motorul diesel, apreciat pentru consumul redus și autonomia mare.
În general, șoferii germani consideră că o mașină electrică nu constituie o opțiune viabilă pentru ei. Aceasta din cauza nivelului redus de autonomie. Un astfel de vehicul nu poate parcurge decât 600 km pe autostradă.