George Vintila, nopti albe la Ibiza

Realizatorul radio a petrecut opt zile pe celebra insula Ibiza, impreuna cu doi prieteni.

Nu stiam foarte clar unde as prefera sa-mi fac vacanta in vara asta... Ideea cu Ibiza a aparut de nicaieri, povestind la telefon cu prietenul meu Rhadoo, care era deja acolo si care m-a convins ca trebuie neaparat s-o vad. Drept urmare, mi-am luat biletul de avion din timp, fiind pregatit sa petrec sapte zile acolo.

Pana la urma am petrecut opt, ratand avionul spre Londra in ultima zi. M-am bucurat sa  intalnesc oameni pe care nu i-am vazut de ani intregi, care locuiau relaxati in Ibiza, noua lor „tara”. Am petrecut mult timp cu Rhadoo si cu Pedro, ei activand acolo ca DJ. Aveau noptile pline si zilele libere pentru a face pe ghizii pentru mine.

Imagine de vis

Cazarea nu m-a preocupat inainte sa plec, stiind ca am prieteni care ma asteapta acolo. Asa ca am ajuns cu bagajele la Rhadoo si dupa o zi de after party la clubul DC 10 am hotarat ca e cazul sa ma ocup si de asta.

Filmam linistit prin Portul Eivissa (zona veche a insulei), urcand spre cetate, si am ramas ca hipnotizat in fata unei imagini rare: un colt al zidului cetatii era aplecat peste mare si un mic turn de control din piatra dadea echilibru intregului cadru. In spate se desfasura Mediterana si unul dintre cele mai tari ceruri de crepuscul pe care le-am vazut vreodata.

Cu greu am reusit sa ma desprind de imagine si cand m-am uitat in spatele meu am vazut o casa catalana veche, pozitionata spre mare. Voiam neaparat sa stau acolo si inca nu-mi era clar daca respectiva casa era hotel ori o casa particulara. Am batut la usa si mi-a raspuns o receptionera foarte amabila. M-am hotarat pe loc, fara sa mai vad si altceva.

Localuri recomandate

Intr-o saptamana am experimentat tot ce merita in materie de gastronomie. Nu aveai cum altfel... Mergeam sa mancam si in momentul in care vedeam cum aratau bunatatile de pe mesele din jur ne doream sa mai comandam ceva, apoi inca ceva. Nu stiu daca  este din cauza  faptului ca mi-au recomandat prietenii anumite locuri, dar  nu am vizitat nici macar un restaurant in care sa ma pot plange de calitatea mancarii. Totul era foarte proaspat... se topea in gura.

Calitate, nu cantitate

A doua zi de la sosire am hotarat sa inchiriez o masina si, impreuna cu gasca despre care v-am povestit, „am batut” insula dintr-un capat in altul. Am vazut si peisajul apocaliptic de la Es Vedra, si stancile izolate de la Sacaleta  ori Talamanca si am stat la soare pe cele mai spectaculoase plaje.

Pereti de stanca de zeci de metri inaltime ocroteau golfuri micute, unde aveau loc de plaja cateva zeci de persoane, asa ca mi-a placut mult faptul ca nu cantitatea conteaza, ci calitatea. Fiecare loc este unic in felul lui, muntele se oglindeste in mare, iar ca turist varietatea nu poate decat sa-ti atate curiozitatea si sa descoperi mai mult.

Am fost mandru cand, fara ghid, am gasit un golf ce parea necalcat de om, desi sunt sigur ca au mai fost pe-acolo si alti norocosi. Daca te urcai pe un pisc de stanca vedeai marea de la peste 40 de metri inaltime. Cred ca acolo este un super loc pentru bungee jumping...

Cazare

Hotel La Pena, descoperit intamplator

> Am ales sa locuiesc la hotelul La Pena, un loc de vis, pe care l-am descoperit fara sa vreau. > Hotelul este de fapt o casa catalana veche. > Am avut parte de-o camera mobilata in cel mai pur stil spaniol, cu vedere la mare. > Mi-a placut atat de mult cum arata hotelul incat am intrebat de pret abia dupa ce m-am instalat si, spre norocul meu, era decent, 32 de euro pe noapte. > Oricum, cred ca nicio suma de bani n-ar putea valora cat privelistea de care m-am bucurat opt zile.

Restaurant

Sepia la gratar, la Out of time

> Am mancat mult si am inceput cu bucatele traditionale: tortilla, paella si fructele de mare gatite impecabil. > Cel mai mult mi-a placut sepia la gratar, cu salata verde, o specialitate usoara si incredibil de gustoasa, la restaurantul Out of time. > Ca sa va faceti o idee de preturi, un pranz pentru doua persoane costa in jur de 40 de euro. > Adevarul este ca atunci cand ai marea la doi metri distanta, iti permiti sa mananci oricat. Doua ore de inot compenseaza o masa copioasa cu succes.

Sfaturi

Mai bine inchiriati o masina

> Taxiurile sunt costisitoare, asa ca daca vreti sa vedeti toate minunile insulei, inchiriati o masina. > Atentie mare la sensurile giratorii! Sunt foarte dese si inlocuiesc intersectiile semaforizate. > 90% din masini sunt lovite pe partea stanga acolo, intrucat nu dau prioritate la giratoriu. De aceea, cand inchiriati masina, e bine sa platiti si asigurarea. > Cei pasionati de sarituri de la inaltime - mergeti neaparat la Talamanca; recomand Es Vedra pentru cei pasionati de fotografie, unde apusul e ceva special.