100 de tramvaie noi, în valoare de 840 de milioane de lei, vor ajunge în București. Primul dintre ele a fost deja livrat și trebuia să circule pe linia 41. Stațiile însă nu permit acest lucru, din cauza unor probleme tehnice. Este nevoie de 8,5 milioane de lei pentru reamenajarea lor.
Primăria Capitalei a comandat 100 de tramvaie noi, iar primul dintre ele a ajuns marți în București. S-a anunțat, în repetate rânduri, că acesta va circula pe linia 41, dar socoteala de acasă nu s-a potrivit cu cea din târg, după cum spune o vorbă din popor.
Autoritățile au avut parte de o surpriză: stațiile de pe traseu sunt mult prea mici. Nimeni nu a explicat însă cum de nu s-a știut despre problemele tehnice și de ce nimeni nu a verificat înainte situația din teren, Cert este că acum se vor mai cheltui încă 8,5 milioane de lei pentru reamenajarea stațiilor. Peroanele trebuie coborâte şi lungite.
Contract de 840 de milioane de lei
Consiliul General al Capitalei a fost convocat, joi, în şedintă ordinară de primarul Nicusor Dan pentru a aproba finaţarea lucrărilor de reconfigurare a staţiilor de tramvai pe de linia 41. Sunt probleme la următoarele stații: Agronomie, Cașin, Podul Ciurel, Orșova, Drumul Taberei, Parc Drumul Taberei și Brașov.
Valoarea totală a contractului pentru cele 100 de tramvaie noi se ridică la 840 de milioane de lei. În următoarea perioadă vor fi livrate câte patru tramvaie în fiecare lună. Noile tramvaie sunt produse de Uzina Astra Arad.
Licitație cu scandal
Licitația pentru achiziția celor 100 de tramvaie noi a fost una cu scandal și s-a lăsat cu pierderi mari pentru Primăria Capitalei. Aceasta a fost lansată în 2018, iar inițial, turcii de la Durmazlar au fost declarați câștigători, deși nu aveau omologare europeană.
Neregulile au fost sesizate imediat, iar ofertele au fost reanalizate. Astra Arad a câștigat contestația depusă în instanță. Primăria Capitalei a pierdut însă 84 de milioane de lei, adică 10% din valoarea totală a contractului, corecție aplicată de Autoritatea pentru Achiziții Publice.
Potrivit directorului general al Societăţii de Transport Bucureşti, Adrian Criț, Capitala are nevoie de 300 de astfel de vehicule, iar STB are în plan extinderea reţelei de tramvai cu încă 50 de kilometri.