Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, a declarat, duminică seară, că nu renunţă la banda unică de circulaţie pentru mijloacele de transport în comun, care va decongestiona circulaţia în Bucureşti, însă proiectul va fi implementat doar după o temeinică pregătire prealabilă.
Conform lui Firea, Planul de mobilitate urbană durabilă a fost realizat, în decurs de câţiva ani, de 'cei mai buni specialişti din ţară şi străinătate' în domeniul mobilităţii, cu sprijinul şi cu girul BERD, fiind un 'plan strategic' pentru Capitală în privinţa decongestionării traficului rutier.
Gabriela Firea a spus că 'experimentul' făcut recent nu a fost bine pregătit şi şi-a cerut scuze pentru blocajul creat în trafic. "În ce priveşte sistemul de bandă prioritară, bandă unică, sunt 29 de trasee stabilite de cei mai buni specialişti în mobilitate (...) A existat într-o dimineaţă acel, impropriu spus, experiment (...) a fost un test realizat pentru a vedea cât de mult se încarcă banda în zona de Nord a Capitalei. Nu a fost un experiment reuşit, iar eu, personal, ca primar general al Capitalei, îmi cer scuze de la toate acele instituţiile implicate pentru întâmplarea din acea dimineaţă şi tot eu am solicitat să pună capăt acelei încercări şi monitorizări să vedem cât de mult se încarcă artera de Nord prin funcţionarea benzii prioritare (...) Acel test nu a fost pregătit suficient, în primul rând populaţia trebuia anunţată că urmează demararea acestui proiect pilot", a declarat Gabriela Firea la Antena3.
Ea a mai spus că Primăria Capitalei va încheia contracte cu RATB pentru a acoperi cu mijloace de transport în comun zonele limitrofe şi va amenaja parcări pentru cei care vor să lase maşinile la intrarea în Bucureşti.
"Nu abandonăm proiectul pentru că aceasta este şansa noastră de a decongestiona circulaţia (...) Am realizat câteva contracte (...) şi vom continua să semnăm prin RATB contracte cu unităţile administrativ teritoriale (...) Am găsit câteva suprafeţe de teren la intrarea în Capitală pe care le amenajăm în această perioadă ca parcări de tranzit, în sensul ca cetăţenii care vin în Bucureşti să-şi poată lăsa maşinile în aceste parcări ale Primăriei şi să poată lua un mijloc de transport în comun civilizat şi predictibil până în zona centrală sau până la locul de muncă. Deci, nu renunţăm, îl demarăm după ce îndeplinim toate celelalte capitolele pentru ca Bucureştiul să fie ajutat să se decongestioneze", a precizat primarul general al Capitalei.