La concurs poate participa orice persoană fizică, cetăţean român care deţine un act de identitate valabil, care are vârsta de minim 18 ani împliniţi înainte de 20 martie 2017 şi nu este salariat şi/ sau colaborator al organizatorului, nici soţ/ soţie, rudă sau afin până la gradul IV al persoanelor care, potrivit legii, participă la iniţierea şi derularea concursului.
Pe 28 februarie, consilierii generali ai Capitalei au adoptat o hotărâre privind organizarea unui concurs public pentru realizarea unui logo reprezentantiv al oraşului.Primăria Capitalei a publicat pe pagina sa de internet regulamentul şi formularul de înscriere pentru cei care vor să participe la concursul pentru realizarea unui logo reprezentativ al Municipiului Bucureşti.
Înscrierea şi participarea la concurs nu presupun costuri sau taxe.Pentru înscriere a fost creată adresa de email: logo@pmb.ro. "Logo-ul realizat în cadrul concursului va reprezenta un ansamblu de semne grafice format dintr-un set de caractere cu rol descriptiv care reflectă istoria/ cultura/ viaţa oraşului Bucureşti", se mai arată în regulament.
Juriul va analiza şi va puncta după următoarele criterii: relevanţă pentru tema concursului; atractivitate/ design atractiv; originalitate (să îmbine elemente care să reflecte tradiţia istorică a Bucureştiului cu elemente care să ţină cont de tendinţele actuale): funcţionalitate (vizibilitate şi lizibilitate, să fie uşor recognoscibilă, să poată fi imprimată şi pe suprafeţe mici fără să piardă detalii esenţiale); adaptabilitate (să permită declinarea ulterioară a unor branduri sectoriale, cum ar fi: Bucureşti cultural, Bucureşti turistic, Bucureşti muzical, Bucureşti sportiv). Cele cinci criterii vor avea o pondere egală în evaluarea fiecărei lucrări, membrii juriului acordând fiecărei lucrări punctaj de la 0 la 20 pentru fiecare criteriu.
Premiul va fi de 50.000 de lei brut, suma reprezentând cesionarea exclusivă a drepturilor de autor, nelimitată în timp şi spaţiu, pe orice suport material şi în toate modurile, în favoarea municipiului Bucureşti, pentru utilizarea lucrării ce va fi declarată câştigătoare. În cazul în care juriul consideră că niciun logo nu este reprezentativ pentru municipiul Bucureşti, poate stabili cu votul majorităţii simple să nu fie desemnat niciun câştigător, fără a fi obligat să justifice în vreun fel decizia luată.
Din juriu vor face parte un reprezentant al primarului general, un reprezentant al Academiei Române, directorul Muzeului Municipiului Bucureşti, doi reprezentanţi ai unor agenţii consacrate de branding, doi reprezentanţi ai unor companii de publicitate care deţin departamente de creaţie, un reprezentant al Universităţii Naţionale de Artă din Bucureşti, un reprezentant al Universităţii de Arhitectură şi Urbanism "Ion Mincu", un reprezentant al Uniunii Artiştilor Plastici din România, un sociolog.