Franța, prima țară din Europa care stabilește reguli pentru influenceri. Ce pot aceștia să facă și ce nu

Franța, prima țară din Europa care stabilește reguli pentru influenceri. Ce pot aceștia să facă și ce nu Sumele încasate de influencerii din România în 2023 sunt impresionante. Sursa Foto: Arhiva EVZ

Apare și prima țară din Europa care face reguli clare pentru influenceri. Mai exact, Franța este cea care cere acestora să anunțe ori de cite ori folosesc filtre atunci când își pun poze cu ei pe Instagram. De altfel, vor fi obligați să comunice și dacă pozele sunt retușate cu ajutorul diversele programe

Motivul pentru care a fost luată această decizie are legătură cu limitarea efectelor psihologice distructive pe care le au filtrele asupra utilizatorilor platformei. Cel care a anunțat acest lucru a fost ministrul de Finanțe din Franța, Bruno Le Maire, în cadrul unei conferințe de presă.

Acesta a spus că în felul acesta Franța devine prima națiune europeană care se preocupă să reglmenteze sectorul privind influencerii. „Vom face obligatorie afișarea unui filtru sau retușarea conținutului foto și video în timpul unui parteneriat plătit. Orice promovare privind chirurgia estetică, de către un influencer, ca parte a unui parteneriat plătit, va fi acum interzisă”, a explicat Bruno Le Maire pe Twitter.

Franța, prima țară din Europa care stabilește reguli pentru influenceri

Această propunere este parte a unui proiect de lege și urmează să fie luată în calcul în Adunarea Națională a țării. Cei de la nypost.com spune că încălcarea acestei reguli ar putea duce până la 2 ani de închisoare sau plata unei amenzi de 30.000 de euro. Totodată, influencerii de pe Instagram găsiți vinovați de astfel de ofense nu vor mai avea voie să folosească rețelele sociale sau să-și continue cariera pe aceste platforme.

Ne puteți urmări și pe Google News

Bruno Le Maire a mai explicat faptul că reglementările nu sunt o „luptă” împotriva celor care promovează și vând produse în online. El spune că măsura ar trebui să protejeze și influencerii, dar evident și consumatorii. Cele două mari obiective pe care le are ministrul Economiei, Finanțelor și Suveranității Industriale și Digitale ar fi pe de o parte sprijinirea influencerilor, dar și protejarea consumatorilor.