Compania de transport feroviar de călători a statului francez, SNCF Voyageurs, a comandat primele trenuri hibride electric-hidrogen din Franţa, care vor deservi regiunile Auvergne-Rhone-Alpes, Bourgogne-Franche-Comte, Grand Est şi Occitanie, se menţionează într-un comunicat remis joi AGERPRES de către Alstom.
Trenurile cu hidrogen sunt de tip hibrid: electric - hidrogen și au o autonomie de 600 de kilometri pe liniile ne electrificate. Pe liniile electrificate, pot funcționa folosind curentul electric.
Producătorul feroviar Alstom a primit o comandă de 12 trenuri electrice cu sistem dual de alimentare electric - hidrogen (plus două unităţi opţionale) model Regiolis, din gama Coradia Polyvalent, într-un contract în valoare de aproape 190 de milioane de euro.
Trenul Coradia Polyvalent, echipat cu dublă alimentare cu energie electrică, întruneşte cerinţele reţelei feroviare franceze şi are o autonomie de până la 600 de km pe secţiunile neelectrificate. Trenul, cu patru vagoane şi o lungime de 72 de metri, are o capacitate totală de 218 locuri şi dispune de aceleaşi performanţe dinamice şi nivel de confort ca ale versiunii hibride electric-diesel.
Contractul pentru noile trenuri hibride electric-hidrogen va contribui la atingerea obiectivelor de tranziţie energetică de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră şi poluarea fonică, ambiţie susţinută de Guvernul francez prin planul său de adoptare a hidrogenului lansat în iunie 2018, se precizează în comunicatul Alstom.
Contractul este conform cu programul Planeter de reducere a impactului asupra mediului exercitat de soluţiile de mobilitate regională ale SNCF Voyageurs, pornind de la convingerea că introducerea mai multor trenuri regionale expres poate reduce semnificativ emisiile de CO2, potrivit Alstom.
Alte regiuni franceze şi-au exprimat deja interesul de a participa la a doua fază a proiectului.
Compania Alstom dezvoltă şi comercializează soluţii de mobilitate care asigură fundaţiile sustenabile pentru transporturile de mâine. Portofoliul de produse al Alstom cuprinde o gamă diversă, de la trenuri de mare viteză, metrouri, vehicule tip monorail, tramvaie şi autobuze electrice până la sisteme integrate, servicii personalizate, infrastructură, controlul traficului şi soluţii digitale de mobilitate. După ce Alstom a preluat Bombardier Transportation la 29 ianuarie 2021, veniturile combinate ale noului Grup s-au ridicat la 15,7 miliarde de Euro pentru perioada de 12 luni încheiată la 31 martie 20201. Compania Alstom are sediul principal în Franţa şi este prezentă în 70 de ţări, având un număr de 75.000 de angajaţi.