Francezii de la Credit Agricole vor să scape de imaginea grecească în România
- Raluca Florescu
- 20 martie 2012, 19:18
Grupul bancar francez Credit Agricole, care deţine pe piaţa locală banca Emporiki, a demarat o campanie de promovare prin care doreşte să acentueze apartenenţa franceză a filialei locale.
Site-ul băncii are o nouă identitate vizuală, banca promovându-și totodată imaginea bancii în mijloacele media prin intermediul unui personaj denumit Jean Jacques. "Nu suntem o bancă grecească, ci românească, a spus aatăzi Pierre Martin, CEO Emporiki Bank România. Banca ar putea lua în calcul în viitor schimbarea numelui. Cu toate astea, instituţia nu are planuri imediate de rebranding, unul din motive fiind şi costul mare pe care l-ar implica operaţiunea", a spus CEO-ul Emporiki Bank România.
Echilibrarea bilanţului În 2010, banca locală a înregistrat o pierdere netă de 13,5 milioane de euro, iar în 2011 aceasta s-a redus la 5,1 milioane de euro, ţinta pentru acest an fiind echilibrarea bilanţului.
Atingerea unui rezultat net pozitiv sau doar nul va fi destul de dificil de realizat, spune Pierre Martin, în condiţiile în care, deşi BNR a scăzut dobânda cheie, costul de finanţare este mare.
Banca se va adresa cu precădere clientelei corporate, respectiv IMM-urilor şi companiilor mari. Banca va targeta totodată şi persoanele fizice. În prezent, 50% din business-ul băncii îl reprezintă clientela corporate şi 50% clientela retail. Potrivit lui Martin, banca va încerca să crească ponderea business-ului corporate în total.
În prezent, Emporiki Bank România este deţinută în proproţie de 99,68% de Emporiki Bank of Greece, care este deţinută integral de Credit Agricole Group.
În 2006 grupul Credit Agricole a cumpărat banca grecească Emporiki, care era prezentă în România încă din 1996. Cu toate acestea, pe plan local, capitalul social majoritar al Emporiki România este deţinut de Emporiki Bank of Greece, deţinută de Credit Agricole.