Când a fost avansată ideea înfiinţării AMTB, Adrian Criţ declara, pentru evz.ro, că "FMI a cerut această reorganizare. Nu este normal să ai tarife diferenţiate la metrou şi autobuz”.
La începutul lunii noiembrie, consilierii municipali l-au revocat din funcţia de Criţ din cauză că nu a dus la bun sfârşit mai multe proiecte la care s-a angajat.
AMTB va asigura planificarea strategică, monitorizarea şi avizarea activităţilor privind autorizarea, organizarea şi controlul funcţionării serviciilor de transport public de călători în zona metropolitană Bucureşti, pentru transportul cu metroul, autobuze, microbuze, tramvaie, troleibuze, trenuri regionale şi transport naval. 

Conform legii, AMTB este ordonator terţiar de credite şi se finanţează de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.
Citiţi şi: RATB a fost furat şi de angajaţi, şi de călători