Reamintim că Ministrul Educaţiei a afirmat că ”acest an (școlar – n.r.) se va încheia şi examenele naţionale se vor susţine”.

”Propunerea a fost asumată de MEN, a plecat de la solicitarea puternic fundamentată epidemiologic. (…) Ceea ce am comunicat a fost agresat cu toţi partenerii de dialog. Va face obiectul unui ordin de ministru. Dacă am ajuns la un numitor comun, astăzi emitem ordinul de ministru”, a mai anunţat ministrul Educaţiei.

”Trendul ascendent al ratei de infectare ar putea să ducă la suspendarea tuturor activităţilor didactice. Nu putem face abstracţie de acest element”, a mai declarat Sorin Cîmpeanu.

Întrebat dacă poate garanta cineva că din 4 mai se va putea reveni la şcoală, Sorin Cîmpeanu a precizat: ”Nu poate nimeni să garanteze acest lucru. Avem obligaţia să ne adaptăm rapid şi responsabil la evoluţie (…) Nu sunt în măsură să ghicesc viitorul”.

Pop Liviu: Au avut elevii din clasele terminale acces la sistemul online?

Pop Liviu, fost ministru al Educației (PSD) în 2012 și în perioada 2017-2018, este de părere că, începând prin impunerea măsurilor de închidere parțială a școlilor, autoritățile statului român pregătesc un nou lockdown. 

 

“Nu avem cu toții, din păcate, situația reală la nivelul Guvernului. Sunt convins că ministrul Educației și membrii cabinetului au informații pe care noi nu le știm. 

Personal, mi-aș dori să nu apară o situație de lockdown între Sărbătorile Pascale, fiindcă mie, din exterior, așa mi se pare, că se pregătește închiderea totală a țărilor începând cu închiderea parțială a școlilor”, a declarat fostul ministru. 

Pop Liviu solicită autoritățile să informeze public condițiile în care elevii din clasele terminale au susținut orele online. “Vrem să știm dacă ministerul Educației a dotat toate familiile cu aparatură necesară astfel încât copiii acestora, care sunt în clasa a VIII-a și în clasa a XII-a să intre online să susțină orele”, a afirmat fostul ministru al Educației. 

“În al doilea rând, nu am văzut de la Ministerul Educației și nici din partea altor instituții publice o evaluare clară, concretă, a tuturor elevilor din clasa a VIII-a și a XII-a în ceea ce privește accesul la sistemul online. Vrem să știm dacă ministerul Educației a dotat toate familiile cu aparatură necesară astfel încât copiii acestora, care sunt în clasa a VIII-a și în clasa a XII-a să intre online să susțină orele”, a spus Pop Liviu. 

Pop Liviu propune autorităților române să urmeze exemplul Spaniei

El mai atrage atenția asupra faptului că alte state nu au închis sistemul de învățământ, în ciuda situației pandemice grave, oferind exemplul Spaniei. 

“Cum se face că în Spania, unde au fost înregistrate în perioada pandemiei foarte multe decese, învățământul funcționează din luna septembrie în parametri normali? Toți copiii din Spania, din luna septembrie a anului trecut, merg la școală. Cum au reușit spaniolii să facă lucrul acesta?

Îi îndemn pe domnul Cîțu și domnul Cîmpeanu să ia legătura cu premierul Spaniei și cu ministrul Educației din Spania, astfel încât să reușească să implementeze măsurile din Spania și în România. E o simplă sugestie. 

Sper ca părinții, elevii și profesorii să nu aibă de suferit prin modificarea aceasta a regulilor din timpul acestui joc. Până la urmă vorbim de măsuri luate cu câteva săptămâni înainte de începerea examenelor”, a conchis fostul ministru al Educației, Pop Liviu. 

Mircea Miclea: E aberant o lună de vacanță pentru elevi

O lună de vacanță este o soluție greșită pentru elevi, potrivit fostului ministru al Educației Mircea Miclea (PD). Acesta a declarat la Radio Europa Liberă că această soluție trebuie adoptată în cazul municipiilor în care rata de infectare este mare.

„Bănuiesc că inițial s-au gândit doar la București, pentru că are o rată de infectare foarte mare și ca să nu îl închidă atunci au venit cu soluția asta de vacanță de o lună. Dar cum explici elevilor din sate și sătuce că trebuie să stea o lună în vacanță? În baza a ce? E ilogic să închizi peste tot. E aberant”, a spus Mircea Miclea.

„După ce s-a pierdut atât de mult, (…) cu această vacanță extrem de lungă în mijlocul semestrului doi apare o discontinuitate în procesul de predare și învățare, iar decalajul sau pierderile cognitive și socio-emoționale ale elevilor în loc să se reducă se vor accentua”, explică Mircea Miclea.

Fostul ministru al Educației susține că anul școlar trebuia prelungit, iar viitorul an școlar ar trebui să înceapă la 1 septembrie.