Forumul Top Angajatori. Cătălin Micu, Ministerul Educației: Ne confrutăm cu probleme generate de curiculă, resursă umană și infrastructura școlară. Video

Sursa: Arhiva EVZ

Cătălin Micu, subsecretar în cadrul Ministerului Educației, a declarat, la Forumul Top Angajatori, eveniment organizat de revista Capital, că învășământul din România se confruntă cu probleme generate de curiculă, resursă umană și infrastructura școlară.

Cătălin Micu, subsecretar de stat în Ministerul Educației a fost întrebat dacă din perspectiva sa există legături între sistemul public de educație și criza forței de muncă.

De asemenea, oficialul a mai fost întrebat și cu privire la reforma educației, cu scopul ca aceasta să devină mai mult practică și mai puțin teoretică, în contextul în care majoritate companiilor intervievate pentru revista Top 100 Angajatori din România s-au plâns de faptul că tinerii, când ies de pe băncile liceului și facultății, nu au cunoștințele necesare de care companiile au nevoie.

„Problemele pe care le ridicați sunt foarte importante. Sistemul de învățământ. Este parte din acest sistem care funcționează pentru societatea în care trăim, iar educația este esențială pentru orice economie. Este important ca schimbările din educație să țină pasul, să încerce să rezolve aceste probleme.

În sistemul de educație, ca în orice alt domeniu, ne confruntăm cu un deficit de personal. V-aș da un singur exemplu, Polonia, se face o comparație la nivelul UE, iar Eurostat arată că din 211.000 de învățători din Polonia în 2013, numărul a scăzut la 135.000 de cadre didactice. Nici România nu face excepție la acest capitol, românii au plecat din țară, iar sistemul de educație se confruntă cu acest aspect.

Prin reforma pe care o facem se pun bazele unui viitor mai bun în învățământ. Fără educație, fără dobândirea de abilități necesare pentru piața muncii, nu vom face față acestei cerințe. Ne confrutăm cu probleme generate de curiculă, resursă umană și infrastructura școlară.

Digitalizarea nu se poate face decât în tandem cu profesori bine pregătiți, cadre didactive receptive care vin către elevi. Școala românească trebuie să se concentreze pe accesul tuturor de calitate”, a spus Cătălin Micu  la Forumul Top Angajatori.