În timp ce parlamentarii citeau în Parlament moțiunea de cenzură împotriva sa, premierul Florin Cîțu a inaugurat joi Pasajul Mogoșoaia, prima inaugurare a unui obiectiv de infrastructură rutieră de anul acesta.
Traficul rutier pe pasajul Mogoșoaia, pe centură București, peste DN1A, s-a deschis oficial joi, cu 6 luni mai devreme decât termenul prevăzut în contract. Lucrările au început în aprilie 2020, iar darea în trafic s-a făcut joi, înainte de termenul contractual, prevăzut în aprilie 2022.
A fost inaugurat pe Centura Capitalei, pasajul Mogoșoaia
Inaugurarea a avut loc în prezența premierului Florin Citu și este prima inaugurare a unui obiectiv de infrastructură rutieră de anul acesta. Premierul a declarat că proiectul a început din 2018, dar a acuzat că a fost ținut în sertare de către cei de la PSD.
La inaugurare au fost prezenți și ministrul interimar al Transporturilor, Dan Vilceanu, secretarul de stat în ministerul Transporturilor Irinel Scrioșteanu, ministrul Afacerilor Interne, Lucian Bode, președintele Consiliului Județean Ilfov, Hubert Thuma, dar și Cristian Pistol, recent numit în funcția de președinte al Consiliului de Administrație al Companiei Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere.
„Am arătat că se poate să începi un proiect și să-l termini înainte de termen atunci când asiguri finanțarea proiectului”, a spus Florin Citu.
Construcția Pasajului de la Mogoșoaia este în valoare de 32.259.665 lei fără TVA. Antreprenorul care a realizat proiectarea și execuția Pasajului de la Mogoșoaia este SC STRABAG SRL, iar proiectul are o lungime de 800 m.
Obiectivul de investiții „Pasaj Mogoșoaia pe Centură București peste DN 1A” este situat pe Centură București, între km 66+540 – km 67+340, și include rampă de urcare (km 66+580 – km 66+810), rampă de coborâre km (66+920 – km 67+150) și pasajul superior peste DN 1A.
Finalizarea Pasajului Mogoșoaia asigura fluidizarea circulației pe Centură Nord a Capitalei
Pasajul rutier suprateran are o lungime de circa 800 de metri și va mută actuală Șosea de Centură a Capitalei cu patru benzi peste giratoriul de la intersecția cu DN1A – Mogoșoaia.
Circa 20 de km din Centură de Nord a Capitalei au fost modernizati și lărgiți la 4 benzi încă din 2010, iar singurul punct din zona care a rămas nerezolvat a fost intersecția de la Mogoșoaia cu DN1A, un sens giratoriu unde apar blocaje și cozi de mașini.
Pasajele de la Domneşti, Berceni şi Popeşti – Leordeni (Oltenița), care se construiesc că sensuri giratorii suspendate, vor fi deschise în 2022, în timp ce pentru podul de la Cernica, parte din contractul de modernizare DN 2 – A2, lucrările sunt la aproximativ 10% după mai bine de un an şi jumătate de la deschiderea şantierului, scrie infapress.ro.
Următoarea inaugurare pe care a stabilit-o oficial Ministerul Transporturilor este „ciotul” de centură de la Mihaileşti, pe DN 6 Bucureşti- Alexandria, o centură de doar 3 kilometri care se deschide după aproape zece ani de la primele lucrări.