Cunoscutul retailer electro-IT va investi, în următorii trei ani, suma de 20 de milioane de lei pentru implementarea unui sistem de semnătură electronică la contractele de credit, etichete electronice, o procedură de transmitere a documentelor în format digital și arhivarea electronică.
Conform unui comunicat de presă transmis către Evenimentul Zilei, procesul de „ecologizare” a documentelor se înscrie într-un proiect amplu de digitalizare.
„Flanco a demarat patru mari proiecte de digitalizare a documentelor utilizate în cadrul activității din sediu și din magazine, care au ca scop diminuarea cantității de hârtie utilizată și protejarea mediului înconjurător: semnarea electronică a contractelor de credit, implementarea etichetelor electronice, transmiterea de documente în format digital (EDI – Electronic Data Interchange), precum și utilizarea soluțiilor de arhivare electronică” se arată în comunicatul de presă.
Un amplu proces de digitalizare
Procesul de „ecologizare” a documentelor se înscrie într-un proiect amplu de digitalizare, a cărui implementare deja a început și este planificată pentru o perioadă de trei ani. Valoarea investiției ajunge la 20 de milioane de lei. Astfel, într-un singur an, retailerul va economisi aproape 50 de tone de hârtie, care înseamnă peste 736 de copaci salvați, iar în 5 ani cifrele vor ajunge la 245 de tone de hârtie, respectiv aproape 3.700 de copaci.
„Ne dorim să eficientizăm procesele și să reducem timpii de așteptare din magazin, în avantajul clienților noștri, dar și să colaborăm cu aceștia pentru a ne proteja planeta, renunțând treptat la cât mai multe surse de poluare”, a precizat, Florin Constantin, Director IT Flanco.
Acesta a subliniat că prioritatea companiei este să asigure digitalizarea contractelor de credit, iar consilierii financiari din magazine sunt pregătiți să ofere clienților toate informațiile.
„Prioritatea noastră este să ne asigurăm că digitalizarea contractului de credit este cât se poate de transparentă și ușor de înțeles, astfel că toți consilierii financiari din magazine sunt pregătiți să informeze clienții și să le răspundă la întrebări, pentru a nu exista nelămuriri”, a precizat Florin Constantin.
Flanco înlocuiește etichetele pe suport de hârtie
Cel de-al doilea proiect propus de companie este de înlocuire a etichetelor clasice ale produselor, cu cele electronice. Implementarea acestui proiect a început deja, în luna decembrie, în două mari magazine din București.
În cursul anului viitor, digitalizarea etichetelor se va încheia în 50 de magazine de suprafață mare. Iar în 2023 să fie aplicat la nivelul întregii rețele. Actualizarea constantă a etichetelor duce la un consum de aproape 1 milion de coli tipărite pe an. Acest consum va fi eliminat prin utilizarea etichetelor digitale, care sunt ușor de modificat ori de câte ori este nevoie, prin intermediul unei aplicații dedicate.
„Începem implementarea proiectului în magazinele noastre cele mai mari, cu un număr ridicat de articole afișate la raft, astfel încât economia de hârtie și de cerneală să fie cât mai substanțială, cât mai rapid. Vorbim chiar și de o economie de timp – consilierii din magazin nu se vor mai concentra pe tipărirea, tăierea și poziționarea etichetelor la raft, astfel că își vor putea îndrepta întreaga atenție pe client și pe consilierea acestuia”, a explicat Ovidiu Nicușan, Director de Marketing Flanco Retail.
Transmiterea documentelor în format electronic
Totodată, transmiterea de documente în format digital (EDI – Electronic Data Interchange), în special a facturilor de la furnizori transmise către sediu și magazine, duce la alt economii importante. În fiecare an sunt economisite în jur de 140.000 coli A4. Iar schimbarea vine după ce, în anul 2020, retailerul a introdus deja în sediu semnătura electronică și arhivarea digitală a documentelor.
„Activăm într-un domeniu care are un impact semnificativ asupra mediului înconjurător, astfel că încercăm, prin programele pe care le susținem și proiectele pe care le implementăm, să ne limităm amprenta de carbon și consumul de resurse inutile și să contribuim la o colectare, gestionare și reciclare responsabilă a deșeurilor electronice și electrocasnice.
Programul Național Rabla pentru Electrocasnice, pe care îl susținem la fiecare ediție, programul propriu «Reciclează și Flanco te premiază» și proiectele de digitalizare și ecologizare a documentelor sunt primii pași în demersul nostru de a deveni o companie verde și de a proteja planeta”, adaugă Ovidiu Nicușan.
Compania Flanco este cel mai dinamic retailer autohton de produse IT&C, electronice și electrocasnice. În cadrul acestei companii activează peste 1.500 de angajați, în cele 158 de magazine pe care le deține. Acestea sunt aflate în cele mai importante zone comerciale din 112 orașe ale României.